همشهری آنلاین: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عوامل اصلی اخراج دو بیمار از بیمارستان امام خمینی(ره) و رها کردن آنها در حاشیه یکی از بزرگراه‌های تهران شناسایی و در نخستین برخورد از کار برکنار شده‌اند.

بیمار

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد حسن امامی رضوی در جمع خبرنگاران افزود: پس از انتشار خبر اخراج و رها شدن این دو بیمار، علاوه بر شکایت دادستانی به عنوان مدعی العموم، با دستور وزیر بهداشت شکایتی در این خصوص تنظیم شده که در حال پی گیری و تحقیقات اولیه است.

وی با زشت و غیراخلاقی خواندن این اقدام تصریح کرد: با تحقیقات سرنخ‌هایی از اهداف عوامل این کار به دست آمده است که در آینده به اطلاع خواهد رسید.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) هیچ اطلاعی از این اقدام نداشته است گفت: در نخستین برخورد، عاملان این اقدام از مسئولیت برکنار شده‌اند و به طور یقین پس از تحقیقات و تکمیل پرونده در قوه قضائیه طبق قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

دکتر امامی رضوی درباره خبر امروز برخی خبرگزاری‌ها درباره بیمار سومی که همین برخورد با او نیز شده است افزود: ما هم این خبر را امروز شنیده‌ایم و در حال پی گیری موضوع هستیم.

معاون وزیر بهداشت به موضوع تعرفه‌های جدید خدمات درمانی در سال1390اشاره و اضافه کرد: با توجه به این که نخستین سالی است که قانون هدفمند کردن یارانه اجرا می‌شود لازم بود بررسی‌های مورد نیاز انجام شود که این قانون چه میزان هزینه اضافه در بخش خدمات درمانی خواهد داشت.

دکتر امامی رضوی گفت: با بررسی‌ها مشخص شد اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها مبلغ 700میلیارد تومان بر هزینه‌های خدمات درمانی بار مالی خواهد داشت.

وی با بیان این که در جلسه فردای شورای عالی بیمه در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد اعلام کرد: به احتمال زیاد امسال رشد دو برابری هزینه سلامت را خواهیم داشت.

کد خبر 133374
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز