وزیر بهداشت گفت: هیچ‌یک از بیمارستان‌ها به هیچ بهانه‌ای از جمله نداشتن پول حق دریافت وجهی از بیماران تصادفی را ندارند و در مورد بیماران تصادفی که خودشان به بیمارستان می‌آیند اگر کلانتری یا نیروی انتظامی تصادف را تأیید کند کل هزینه‌ها رایگان می‌شود.

مرضیه دستجردی

مرضیه وحید‌دستجردی در گفت‌و‌گو با فارس در پاسخ به این پرسش که شنیده شده برخی بیمارستان‌ها به علت نداشتن بودجه و دریافت نکردن اعتبار بیماران تصادفی از این بیماران درخواست وجه می‌کنند، توضیح داد: خوشبختانه مشکلات مربوط به تأخیر پرداخت هزینه بیماران تصادفی از بیمه‌های شخص ثالث در حال حل شدن است و امسال پرداخت‌های این بیمه‌ها به‌خصوص بیمه ایران بهتر شده است.

وزیر بهداشت گفت: قانون می‌گوید هیچ بیمارستانی حق ندارد از بیمار تصادفی پول بگیرد و هزینه این بیماران باید از ۱۰درصد هزینه بیمه شخص ثالث پرداخت شود و اگر در هر جایی پول می‌گیرند خلاف می‌کنند و مردم باید به وزارت بهداشت شکایت کنند تا رسیدگی شود. وحید‌دستجردی افزود:‌

ما تأخیر در پرداخت هزینه بیمه‌های شخص‌ثالت و بیمه‌های خصوصی را همه جا داریم، بر اساس ماده۹۰ قانون برنامه توسعه چهارم که در برنامه پنجم به ماده۳۷ تبدیل شده است، ‌هزینه درمان تصادفی‌‌ها را باید بیمه‌های شخص‌ثالت بپردازند.

وزیر بهداشت افزود: این وظیفه ماست که هزینه‌های مردم کمتر شود، در قانون برنامه هم مصوب شده که هزینه‌های مردم برای درمان باید کاهش پیدا کند بنابراین هیچ بیمارستانی حق ندارد به هر دلیلی از جمله اینکه پول ندارد از بیمار تصادفی پول بگیرد.وحید‌دستجردی ادامه داد:‌ ما داریم تلاش می‌کنیم به مردم کمک کنیم که کمتر پرداخت کنند، نباید گرفتاری‌های مردم بیشتر شود.

وزیر بهداشت گفت:‌ بیمه‌های تجاری هم البته می‌گویند که خیلی مشکل دارند که ما به آنها پیشنهاد داده‌ایم سامانه‌ای را طراحی کنند که اعتبار ۱۰درصد بیمه شخص ثالث برای تصادفی‌ها در یک حساب بانکی جداگانه ریخته شود که دیگر لازم نباشد به بیمه مرکزی بروند و با تأخیر چندین ماهه این هزینه به وزارت بهداشت پرداخت شود که قرار شد این کار را انجام بدهند.

کد خبر 156703
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز