همشهری آنلاین: معاون برنامه ریزی استاندار تهران گفت: با نانوایانی که قیمت محصولات خود را خودسرانه افزایش دهند برخورد قانونی می‌شود.

نان

به گزارش واحد مرکزی خبر، نعمت الله ترکی از اعلام قیمت‌های اصلاح شده نان در استان تهران تا فردا خبر داد و افزود: بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای با مسئولان اتحادیه آرد و نان برای تعیین قیمت نان قطعا به نتیجه می‌رسیم و قیمت‌های اصلاح شده پس از این جلسه اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اقدام دولت در افزایش سرانه ده هزار ریالی یارانه نان در سومین مرحله واریز یارانه‌های نقدی افزود: قیمت اصلاحی نان متناسب با افزایش میزان یارانه آن10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

ترکی با هشدار درباره افزایش خودسرانه قیمت نان بیش از نرخ مصوب گفت: چنانچه واحد های نانوایی، محصولات خود را بیش از نرخ‌های مصوب عرضه کنند مشمول برخورد قانونی از پرداخت جریمه‌های نقدی تا پلمب واحدهای خود می‌شوند.

وی افزود: مردم برای گزارش تخلفات احتمالی می‌توانند با واحد تعزیرات آرد و نان به شماره تلفن 1803 یا واحد رسیدگی به شکایات مردمی استانداری تهران به شماره تلفن111 تماس بگیرند.

ترکی با اشاره به اقدام دولت در ابلاغ قیمت تضمینی خرید گندم به ادارات غله کشور اضافه کرد: نرخ تضمینی خرید گندم250 تومان بود که به360 تومان افزایش یافت و با این اقدام، مشکل دو نرخی بودن قیمت گندم و آرد رفع شد.

وی گفت: بر این اساس، گندم به قیمت جدید در اختیار کارخانه‌های تولید آرد قرار می‌گیرد و قیمت تمام شده آرد و نان نیز متناسب با قیمت اصلاح شده گندم محاسبه و اعلام می‌شود.

ترکی با رد خبر اعلام قیمت‌های جدید نان در برخی استان‌ها افزود: معاونت برنامه ریزی وزارت کشور امروز قیمت اصلاح شده گندم و نحوه قیمت گذاری آرد و نان را به استانداری‌ها ابلاغ کرده است.

وی گفت: استانداری‌ها بر اساس این ابلاغ، قیمت اصلاح شده نان را در آینده نزدیک تعیین و اعلام می‌کنند و اگر در واحدهای نانوایی برخی شهرها و استان‌ها، قیمت‌ها افزایش یافته باشد، خودسرانه بوده و تخلف است و با آن برخورد قانونی می‌شود.

کد خبر 133369
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز