گروه اقتصادی: یک هفته پس از انتشار خبر همشهری مبنی بر رعایت نکردن قیمت‌های جدید نان توسط واحدهای نان فانتزی و تهدید وزارت بازرگانی به برخورد تعزیراتی با واحدهای متخلف گزارش‌ها نشان می‌دهد که واحدهای نان فانتزی‌ همچنان با نادیده گرفتن هشدار‌ها رسمی، دستور وزارت بازرگانی را زیر پا می‌گذارند.

نان

به گزارش مهر، تعیین قیمت ملی گندم و آرد همزمان با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها اگرچه چشم‌انداز کاهش قیمت را در نانوایی‌های آزادپز و به‌خصوص نان‌های صنعتی و فانتزی ترسیم می‌کرد؛ اما گویا برخی واحدهای تولیدکننده نان در اجرای این قانون همراه نشده‌اند.

بررسی قیمت نان فانتزی در واحدهای تولید‌کننده در گوشه و کنار پایتخت از اعمال سلیقه‌ای قیمت در فروش انواع نان‌ حکایت دارد؛ به‌نحوی که اختلاف قیمت در واحدهای فروش نان فانتزی در واحدهای یک محله، گاه به 100 تا 150 تومان هم می‌رسد. وقتی علت این اختلاف قیمتی را از فروشندگان نان‌ پرس و جو می‌کنیم، پای کیفیت آرد تحویلی و نان تولیدی را به میان می‌کشند.

تهرانی یکی از اعضای انجمن تولید‌کنندگان نان صنعتی با اشاره به بالا رفتن هزینه‌ها به واسطه تغییر قیمت حامل‌های انرژی، گفت: بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولیدی نان صنعتی که عضو انجمن تولیدکنندگان نان‌های صنعتی هستند، از افزایش قیمت خودداری کرده‌اند، اما برخی شرکت‌ها نیز در یک گام فراتر نسبت به کاهش قیمت، اقدام کرده‌اند.

برخورد با تخلف بر عهده سازمان تعزیرات است

معاون وزیر بازرگانی با اشاره به توافقات این وزارتخانه با تولید‌کنندگان نان صنعتی، سنتی و فانتزی به همشهری گفت: مسئولیت برخورد با متخلفان با تعزیرات حکومتی بوده و وزارت بازرگانی در این مورد دخالتی ندارد. حمید علیخانی، درصد اجرای قیمت‌های جدید نان در کشور را قابل‌قبول دانست و خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای تولید‌کننده قیمت بالای آرد را بهانه قرار داده‌اند، درصورتی‌که این واحدها از آرد شیرینی پزی استفاده می‌کنند و قیمت آن با آرد خبازی تفاوت چندانی ندارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی افزود: قیمت آرد تمامی واحدهای صنعتی، سنتی، فانتزی و شیرینی پزی نسبت به قبل از اجرای قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها کاهش یافته و این واحدها طبق تفاهمنامه‌های امضا شده موظف به رعایت قیمت‌های جدید هستند.

کد خبر 126251

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز