گروه اقتصادی: تهیه نقشه راه و اعلام استانداردسازی نان از سال آینده، نتایج هفته بهبود کیفیت نان بود که دیروز به پایان رسید.

به گزارش همشهری، چند روز پس از اصلاح قیمت نان در اثر پیگیری‌ رسانه‌ها وزارت بازرگانی به‌خود آمد و باهدف برجسته کردن موضوع کیفیت نان که نتیجه طبیعی و اولیه اصلاح قیمت‌ها بود، هفته گذشته را به‌عنوان هفته بهبود کیفیت نان اعلام کرد. براساس تماس‌های مردمی با تحریریه همشهری، مردم انتظار داشتند با توجه به قطعی شدن اجرای قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها از طرف دولت، برنامه‌های اجرایی در رابطه با بهبود کیفیت نان نیز از طرف متولیان امر پیگیری می‌شد و همزمان با اجرای قانون، اجرای طرح افزایش بهبود کیفیت نان نیز کلید می‌خورد.

پیش‌بینی آن بود که در این هفته اقدامات عملی و محسوس برای این هدف انجام شود که عملا این اتفاق نیفتاد و تحرکات صورت گرفته بیشتر ماهیت تبلیغی و شعاری داشت و نهایتا هم پس از برگزاری چند جلسه که ناشی از فشار رسانه‌ها بود، اعلام شد که نقشه راه استانداردسازی نان در یک فرایند 6ماهه محقق خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر بازرگانی، در همین رابطه به همشهری گفت: بهبود کیفیت نان یک کار جمعی و گروهی است و طبق نقشه راه تهیه شده و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کار و امور اجتماعی، کشور و مؤسسه استاندارد موظف به اجرای برنامه‌های بهبود کیفیت نان در حوزه فعالیت خود شدند. محمود دودانگه ادامه داد: نقشه راه افزایش کیفیت نان اواسط هفته‌جاری نهایی خواهد شد و تا قبل از پایان سال‌جاری نیز مؤسسه استاندارد اقدام به تدوین استانداردهای نان خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش سایر دستگاه‌ها در بهبود کیفیت نان، گفت: بر اساس نقشه راه در دست تهیه، وزارت کار و امور اجتماعی موظف به آموزش نیروهای کار شاغل در نانوایی‌ها در یک پروسه 6 ماهه شد. دودانگه نقش وزارت جهاد کشاورزی را در بهبود کیفیت گندم تولیدی قابل توجه دانست و افزود: بر همین اساس وزارت کشاورزی نیز باید اصلاح و بهبود کیفیت گندم را در دستور کار قرار دهد تا نخستین و تاثیرگذارترین حلقه زنجیر تولید نان در شرایط مناسب قرار گیرد.

به گفته وی، در نقشه راه بهبود کیفیت نان مؤسسه استاندارد وظیفه تدوین استانداردهای گندم، آرد و نان را به‌عهده دارد. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر بازرگانی، نظارت بر واحدهای نانوایی را یکی از مواردی دانست که به اتحادیه‌ها و متولیان امر سپرده شده است. وی افزود: وزارت کشور نیز نظارت و ساماندهی امور مربوط به نانوایی‌ها در سراسر کشور را به‌عهده خواهد داشت.

برنامه‌ای برای حذف نانوایی‌ها نداریم

وزیر بازرگانی گفت: دولت برنامه‌ای به معنای حذف نانوایی ندارد. به گزارش ایسنا، مهدی غضنفری در این مورد با تصریح به اینکه ما برنامه‌ای به معنای حذف نانوایی نداریم، افزود: به آنها اجازه داده شده که از حمایت‌های دولت استفاده کنند و مثلا کارخانه‌های کوچک نان صنعتی بزنند یا عرضه‌کننده به جای تولیدکننده نان شوند یا اینکه اصلا تغییر شغل بدهند و در شغل جدیدی کار خود را شروع کنند. وی ادامه داد: همه اینها در بسته پیش‌بینی‌شده و امیدواریم که هرچه زودتر بتوانیم این بسته را اجرایی کنیم.

کد خبر 125148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز