چهارشنبه ۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: هفته سوم اجرای قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها، هفته بهبود کیفیت نان نامگذاری شده است که به گفته معاون وزیر بازرگانی پس از برگزاری همایش ملی در این زمینه، نقشه راه ارتقای کیفیت نان در یک پروسه 6ماهه تهیه خواهد شد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر بازرگانی، در هفته آینده تمامی دستگاه‌های ذیربط، اتحادیه‌های مربوطه، وزارتخانه‌های بازرگانی و کشور، اصناف و مردم نظرات و برنامه‌های پیشنهادی خود برای بهبود کیفیت نان را ارائه خواهند کرد. محمود دودانگه با تاکید بر تدوین نقشه راه کیفیت نان طی هفته آینده، به همشهری گفت: با توجه به زمان‌بربودن ارتقای کیفیت نان، برنامه و نقشه راه مورد نظر در یک پروسه زمانی 6ماهه به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجا که نان یکی از پرمصرف‌ترین مواد‌غذایی در کشور است ضرورت تدوین استاندارد مشخص برای آن نیز احساس می‌شود.وی خاطرنشان کرد: تدوین استاندارد نان یکی از اولویت‌های اجرایی وزارت بازرگانی است که با مشارکت اداره استاندارد تهیه خواهد شد. دودانگه بهبود یک شبه و فوری کیفیت نان را غیرممکن دانست و افزود: با تدوین استاندارد و فرهنگ‌سازی‌ مناسب، نان عرضه شده به مردم دارای حداکثر کیفیت و ارزش غذایی خواهد بود. به گفته وی، تمامی نهادها و سازمان‌های ذیربط موظف به همکاری در تهیه نقشه راه و اجرای آن هستند.

به‌رغم آزاد‌سازی‌ قیمت آرد و افزایش قیمت نان، هنوز کیفیت آن بهبود نیافته و در برخی از مناطق نیز کاهش وزن نان به بی‌کیفیت‌تر‌شدن آن انجامیده است. براساس اظهارات مردم در تماس با تحریریه همشهری، مسئولان می‌توانستند قبل از اجرای قانون نسبت به آماده‌سازی‌ و بهبود کیفیت نان اقدام کنند تا پس از اجرای قانون، مردم به‌رغم پرداخت قیمت بیشتر، نان بی‌کیفیت به خانه نبرند.

کد خبر 124447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز