پس از انتشار گزارش همشهری مبنی بر اینکه «قیمت نان اصلاح شد، کیفیت تغییر نکرد» وزیر بازرگانی در نخستین واکنش از نامگذاری سومین هفته اجرای مرحله اصلی قانون هدفمندی یارانه‌ها با عنوان هفته کیفیت نان خبر داد.

مهدی غضنفری گفت: به‌نظر می‌رسد اگر هرکدام از نهادهای مرتبط با حوزه تولید نان وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند می‌توان به بهبود کیفیت نان در کشور کمک کرد.در واکنش دیگر، معاون وزیر بازرگانی با تاکید بر اهمیت بهسازی نانوایی‌ها در بهبود کیفیت نان، اظهار داشت: 30میلیارد تومان اعتبار جهت این امر درنظر گرفته شده است که صاحبان واحدهای پخت نان می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های غله از ردیف اعتباری در نظر گرفته‌شده، استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی بازرگانی (شابا)، وزیر بازرگانی با تاکید بر اینکه برای نانوایی‌های سنتی و صنعتی بسته‌های حمایتی و سیاستی خاصی تدوین شده که تمام آنها در راستای هدفمندی یارانه‌ها تعریف می‌شود، عنوان کرد: به محض فراهم شدن شرایط اجرا، بسته‌های حمایتی عملیاتی می‌شود.

غضنفری گفت: افزایش کیفیت نهاده‌ها به‌ویژه آرد و انتظارات پیش روی از کارخانجات نخستین عامل برای بهبود کیفیت نان به‌شمار می‌آید و پس از آن ضرورت بالا بردن سطح کیفی پخت و فراوری خمیر و نان با ارائه آموزش‌های مورد نیاز مطرح می‌شود که در این‌باره تفاهمنامه امضا شده با وزارت کار و امور اجتماعی برای آموزش نانوایان نقش مهمی را ایفا می‌کند.

او افزود: باید منتظر بود تا مردم به‌تدریج با انتخاب نان بهتر از نانوایی‌هایی که پخت کیفی‌تر و قیمت پایین‌تری دارند، کم‌کم فرهنگ رقابت‌پذیری را جاری و ساری کنند. غضنفری با تصریح به اینکه می‌توان در شرایط جدید هدفمندی کیفیت نان را بهبود بخشید، عنوان کرد: به‌نظر ما این هدف کاملا امکان‌پذیر است زیرا با هدفمندی حوزه گندم، آرد و نان در ساختار جدید، می‌تواند جانشین ساختار معیوب زنجیره تولید گندم، آرد و نان شود.

قیمت نان سال آینده تغییر نمی‌کند

وزیر بازرگانی همچنین در حاشیه نمایشگاه فرش دستباف در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: آنچه در مورد قیمت نان اعلام شده است، تا زمانی ثابت باقی خواهد ماند که قیمت ملی گندم در حد 250 تومان و قیمت ملی آرد 280 تا 300 تومان باقی بماند. به‌گزارش مهر، مهدی غضنفری افزود: البته پیش‌بینی وزارت بازرگانی این است که قیمت ملی گندم در سال 90 نیز ثابت باقی خواهد ماند، بنابراین قیمت نان نیز در سال 90 بدون تغییر خواهد بود.

خبر دیگر اینکه حمید علیخانی، معاون وزیر بازرگانی هم کیفیت آرد، مهارت نانوایان و تکنولوژی پخت را 3 عامل مؤثر در کیفیت نان برشمرد وگفت: پرداخت اعتباری در حدود 30میلیارد تومان جهت تجهیز و بازسازی نانوایی‌‌ها در دستور کار شرکت بازرگانی دولتی قرار داشته است ولی به‌صورت میانگین 25 تا 30 درصد از نانوایی‌ها جهت استفاده از این تسهیلات به ما مراجعه کرده‌اند.

کد خبر 124126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز