سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: پس از 2 روز بحث و بررسی پیرامون قیمت‌گذاری جدید نان، سرانجام دیروز اعلام شد که قیمت نان در وزارت بازرگانی نهایی شده و همزمان با واریز یارانه آن به حساب خانوارها، قیمت‌های جدید نیز اعمال می‌شود.

براساس مصوبه استانداری تهران، قیمت هر قرص نان سنگک 400 تومان، نان لواش 100 تومان، نان بربری 300‌تومان و تافتون 200 تومان تعیین شده است.با توجه به نهایی‌شدن قیمت انواع نان، وزیر بازرگانی نیز از انتشار نرخنامه نان بعد از واریز یارانه این کالا به حساب تمامی سرپرستان خانوار خبر داد و گفت: قیمت جدید نان مصوب شد که در قالب نرخنامه منتشر می‌شود و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. مهدی غضنفری در یک برنامه تلویزیونی افزود: هم‌اکنون قیمت ملی گندم 250 تومان تعیین شده و آرد حاصل از آن با درصد سوبسیدهای متفاوت بین 280‌تا‌300‌تومان قیمت‌گذاری شده است اما اگر ایران بتواند به لحاظ صادرات گندم درآمد بیشتری کسب کند قطعا یارانه نان که به مردم اختصاص می‌یابد، بیشتر خواهد شد.

آغاز رسمی هدفمند‌سازی‌ یارانه نان از 1 دی

با افزایش 100 درصدی قیمت انواع نان در استان اردبیل، هدفمند‌سازی‌ یارانه نان در کشور به‌طور رسمی آغاز شد. به گزارش همشهری با واریز یارانه نقدی نان طی روز گذشته مقدمات اجرای قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها در این بخش نیز فراهم شد که استان اردبیل با اعمال قیمت‌های جدید از امروز اجرای آن را در کشور کلید زد. بنابر اعلام سایت رسمی وزارت بازرگانی، قیمت نان در استان اردبیل ازامروز افزایش پیدا کرده و هر قرص نان لواش 60، بربری 200 و سنگک 250 تومان عرضه می‌شود.

قیمت نان در استان تهران (تومان)

جدول قیمت نان

 

کد خبر 123768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز