همشهری آنلاین: دبیر کل خانه کارگر و نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امام خمینی حامی کارگران بود، تصریح کرد: امروزه مهمترین مشکل جامعه کارگری و شاید هم مهمترین مشکل اجتماعی کشور مساله معیشت است.

علیرضا محجوب

 به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب در تجدید میثاق جامعه کارگری کشور با آرمان‌های حضرت امام خمینی در مرقد مطهر حضرت امام (ره) گفتد: اینجا خانه من و شماست بنابراین سلام می‌کنم به صاحب این بیت.

 نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امام خمینی حامی کارگران بود، تصریح کرد: امروزه مهمترین مشکل جامعه کارگری و شاید هم مهمترین مشکل اجتماعی کشور مساله معیشت است.

 وی تصریح کرد: هر وزیری که در وزارت کار باشد برای افزایش مزد کارگران تحت فشار همکاران خود درهیات دولت است.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه سال گذشته حتی صحبت هایی مبنی بر عدم افزایش حداقل مزد کارگران بود، خاطرنشان کرد: با این حال با پیگیری‌های جامعه کارگری و تلاش وزیر کارافزایش مزد کارگران لحاظ شد هر چند توقعات پیش از این بود.

 محجوب تاکید کرد: آرزو می‌کنم دولت در بحث معیشت هر طورکه می‌تواند کمک کند و از نمایندگان مجلس نیز می‌خواهم که در این باره فعالانه‌ترعمل کنند.

 دبیرکل خانه کارگر خواستار توجه رسانه‌های جمعی به خصوص رسانه ملی به شخصیت بزرگ کارگران شد و تصریح کرد : کارگران همانانی هستند که مورد احترام خاص حضرت امام خمینی بودند.

 وی با اشاره به اینکه میزان افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز در دولت مطرح نشده است، گفت: از وزارت رفاه و تامین اجتماعی انتظار داریم که با توجه به مبلغ اندک افزایش مستمری در سال گذشته توجه خاصی به این معقوله در سال جاری داشته باشد.

 محجوب امنیت شغلی نیروی کار جوان را از مباحث مهم دیگر جامعه کارگری دانست و اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید تلاش بیشتری کنند تا این مهم هرچه سریعتر برطرف شود.و امنیت شغلی برای کارگران غیر محسوس شود.

کد خبر 133367
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز