همشهری آنلاین: معاون توانمندسازی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی 9 سامانه ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی در شهر تهران خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 30 هزار کارگر به این مراکز مراجعه کرده و برای 3 هزار کارگر فصلی و ساختمانی نیز تشکیل پرونده شده است

کارگر ساختمانی

به گزارش تهران سما، محمد جواد میر عرب، معاون توانمند سازی و مشارکت‌های مردمی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی مراکز ساماندهی کارگران فصلی در شهر تهران و مراجعه کارگران به این سامانه‌ها، ابراز داشت: در حال حاضر به دلیل پراکندگی کارگران ساختمانی و فصلی نمی‌توان آمار دقیقی از این افراد در شهر تهران ارایه کرد اما تا کنون بیش از 30 هزار نفر از کارگران ساختمانی به سامانه‌های شهرداری تهران مراجعه کرده‌اند.

وی از فعال بودن مراکز ساماندهی کارگران فصلی در 9 منطقه از تهران خبر داد و گفت: تا کنون حدود 3 هزار کارگر فصلی و ساختمانی در این سامانه‌ها تشکیل پرونده داده‌اند.

معاون توانمندسازی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در ادامه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر الزام شهرداری برای ایجاد بانک اطلاعاتی کارگران فصلی اشاره و تصریح کرد: در راستای ایجاد این بانک اطلاعاتی، شهرداری نسبت به صدور کارت شناسایی برای این افراد اقدام می‌کند و همچنین درباره ارتقای سطح مهارت یا تعیین صلاحیت فنی این افراد نیز اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

میرعرب تاکید کرد: شهرداری تهران تلاش کرده است تا سامانه‌های خود را در نزدیکی محل‌هایی که این کارگران تجمع دارند ایجاد کند تا کارگران فصلی و ساختمانی به مراکز سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری مراجعه و در این سامانه‌ها تشکیل پرونده دهند.

وی درج اطلاعات فردی و تخصصی را بخشی از اطلاعات موجود در پرونده کارگران خواند و ابراز داشت: برای بسیاری از این افراد کارت شناسایی صادر شده است و هفته‌ای دو روز در این سامانه‌ها خدمات پزشکی به این افراد ارایه می‌شود.

معاون توانمندسازی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران ارایه خدمات مشاوره شغلی و تغذیه ارزان قیمت را بخشی از خدماتی اعلام کرد که در سامانه‌های شهرداری در اختیار کارگران قرار می‌گیرد.

به گفته میرعرب، شهرداری تهران برای ارتقای سطح مهارت‌های کارگران فصلی و ساختمانی، اعضای مراکز ساماندهی کارگران را به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور معرفی می‌کند تا آموزش‌های لازم به این افراد ارایه شود.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به قانونمند شدن موضوع بیمه کارگران ساختمانی، این امکان وجود دارد که کارگرانی که دارای مهارت فنی و حرفه‌ای هستند و حتی افرادی که این مهارت را ندارند، به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شوند و پس از اخذ گواهینامه، برای گرفتن بیمه به صورت ارزان قیمت اقدام کنند.

کد خبر 125417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز