درحالی‌که گمانه‌زنی‌های انجام‌شده در ماه‌های اخیر در مورد دستمزد کارگران در سال آینده پس از اجرای قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها از افزایش قابل توجه حقوق و دستمزد در سال آینده حکایت داشت، وزیر کار و امور اجتماعی از عدم‌تغییر دستمزدها در سال آینده خبر داد.

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کارگران از اقشاری هستند که بیشترین مزایا را از اجرای این قانون می‌گیرند، اظهار داشت: به‌واسطه جلوگیری از افزایش تورم و قیمت‌ها، بعید است حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده بالا برود.

به گزارش مهر، وی افزود: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، قشر کارگری کشور دارای منفعت‌های بیشتری نسبت به سایر اقشار جامعه شده‌اند. اظهارات وزیر کار و امور اجتماعی در حالی است که عضو هیأت‌مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران از جمع‌بندی نهایی بررسی‌ها و پیشنهاد حداقل دستمزد 505 هزار تومانی به نمایندگی از مشمولان قانون کار شاغل در پایتخت خبر داد و گفت: روز یکشنبه این پیشنهاد را به نشست 31 استان خواهیم برد.

قادری تصریح کرد: اینکه پیشنهاد 505 هزار تومانی با حداقل دستمزد 303هزار تومانی سال‌جاری متفاوت است موضوعی است که مربوط به سال‌های گذشته و شکاف ایجادشده در چندین سال است و باید پرشود. وی به موضوع هدفمندکردن یارانه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: اگر دولت بتواند قیمت‌ها را کنترل کند و آن را ثابت نگاه دارد، آن‌وقت دیگر افزایش دستمزد معنی پیدا نمی‌کند.

کد خبر 127951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز