یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

در شرایطی که بازار وعده‌ها داغ است و مسئولان دولتی در رده‌های مختلف، ریشه‌کنی بیکاری و بی‌خانمانی را تا 2 سال دیگر وعده می‌دهند، یک مقام استانداری تهران بر دیگر مقامات سبقت جسته و از ریشه‌کنی بیکاری در تهران تا سال آینده خبر داده است.

بیکاری

به گزارش همشهری، معاون توسعه و برنامه‌ریزی استانداری تهران تعداد بیکاران در تهران را در حدود 400هزار نفر اعلام کرد و افزود: تا پایان سال تمامی این افراد مشغول به کار شده و سال آینده بیکاری در تهران نداریم.

نعمت‌الله ترکی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه سهمیه اشتغال افراد بیکار در تهران در سال 90 بیش از 360‌هزار نفر است گفت: به‌طور میانگین آمار افراد بیکار در تهران بین 180تا400هزار نفر است که با توجه به سهمیه اشتغال‌زایی در سال90 پیش‌بینی می‌شود سال آینده بیکار نداشته باشیم. وی افزود: با توجه به اینکه تسهیلات اشتغال زایی برای ایجاد فرصت شغلی جدید از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها اختصاص می‌یابد، پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌هزار میلیارد تومان به بخش اشتغال‌زایی استان تهران اختصاص یابد که با اختصاص این امکانات آمار بیکاری در پایتخت به صفر می‌رسد.

شکاف 375 هزار شغلی!

به گزارش همشهری، براساس اظهارات این مقام دولتی، بیکاری در تهران در حدود 400هزار نفر است که مبلغ یک هزار میلیاردتومان برای اشتغال‌زایی این افراد قرار است هزینه‌شود. در نگاه نخست منبع تامین این میزان اعتبار مورد تأمل است. از سوی دیگر براساس اعلام مقامات دولتی به‌ویژه وزیر کار ایجاد هر شغل در کشور نیازمند اعتباری بین 30 تا 50 میلیون تومان است. اگر رقم متوسط یعنی 40 میلیون درنظر گرفته شود، با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان تنها می‌توان 25 هزار شغل ایجاد کرد که تا 400هزار شغل 375 هزار تفاوت دارد. جادارد معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران ابهام موجود را رفع کند.

کد خبر 134438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز