همشهری آنلاین: مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از محاسبه گازب‌های واحدهای صنعتی با دو نرخ (به ازای هر متر مکعب) در هفت ماه نخست سال خبر داد.

قبوض گاز

به گزارش اخبار چند رسانه‌ای واحد مرکزی خبر به نقل از شانا، مجتبی شیخ بهایی با تاکید بر نهایی شدن چگونگی محاسبه گازبهای بخش‌های مختلف برای هفت ماه نخست سال در ستاد هدفمندی یارانه‌ها گفت: در این دوره زمانی(هفت ماه نخست سال) گازبهای بخش تجاری با دو نرخ 100 و 200 تومان به ازای هر متر مکعب محاسبه می‌شود.

به گفته وی واحدهای تجاری که در هفت ماه نخست سال نیز از گازطبیعی برای گرمایش استفاده می‌کنند، گاز مصرفی آنها به ازای هر مترمکعب 200 تومان و واحدهای تجاری مثل اغذیه فروشی‌ها و قنادی‌ها به ازای هر متر مکعب 100 تومان محاسبه خواهد شد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که گازبهای بخش‌های صنعتی و نیروگاهی در هفت ماه نخست سال نیز تغییر نکرده است، اظهار داشت: گازبهای بخش صنعتی به ازای هر متر مکعب 70 تومان و برای بخش نیروگاهی نیز بدون تغییر به ازای هر مترمکعب 80 تومان محاسبه خواهد شد.

وی همچنین از خروج نانوایی‌ها از بخش تجاری و محاسبه گازبهای این بخش متناسب با نرخ گاز صنایع خبر داد و گفت: با توجه به نوع فعالیت نانوایی‌ها به عنوان یکی از واحدهای عمومی خدمت رسان، گازبهای این بخش نیز متناسب با نرخ واحد های صنعتی محاسبه خواهد شد.

شیخ بهایی تاکید کرد: افزایش 100 درصدی گازبهای دستگاه‌های اجرایی از 100 تومان به 200 تومان به ازای هر متر مکعب نیز بیانگر آن است که دولت کاهش مصرف و مصرف بهینه انرژی را با هدف صرفه جویی اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها از خود شروع کرده است.

کد خبر 133364
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز