فشار هزینه گازبهای مصرفی بر مردم و شدت‌گرفتن انتقادها و نارضایتی‌های عمومی به‌ویژه در برخی شهرها باعث شد تا سناریوهای مختلفی مبنی بر تجدید نظر در نحوه محاسبه قیمت گاز روی میز دولت و کارگروه طرح تحول اقتصادی قرار گیرد.

فشار هزینه گازبهای مصرفی بر مردم و شدت‌گرفتن انتقادها و نارضایتی‌های عمومی به‌ویژه در برخی شهرها باعث شد تا سناریوهای مختلفی مبنی بر تجدید نظر در نحوه محاسبه قیمت گاز روی میز دولت و کارگروه طرح تحول اقتصادی قرار گیرد.

به گزارش همشهری، نقره داغ شدن پرمصرف‌ها، افزایش چشمگیر گازبهای مصرفی برخی مصارف خانگی و انتظار مردم مبنی بر بازنگری در قیمت گاز در روزهای گذشته، شرکت ملی گاز را به فکر قسطی کردن گازبها انداخت اما اظهارات روز گذشته برخی مسئولان شرکت یادشده نشان می‌دهد که نه تنها برنامه قسطی‌شدن پرداخت گازبها نتیجه نداده بلکه شرکت ملی گاز خواستار تغییر قیمت گاز مصرف خانگی شده است.

در همین رابطه مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز از برنامه‌ریزی و سناریوهای جدید تعیین قیمت گاز برای 7 ماه اول سال آینده خبر داد و گفت: در این برنامه احتمال کاهش قیمت نیز وجود دارد ولی تصمیم نهایی با دولت و کارگروه طرح تحول اقتصادی است.

معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی گاز با اشاره به ارائه سناریوهای تغییر قیمت گاز به دولت، از کاهش احتمالی گازبهای مشترکان در 7ماه نخست سال آینده اظهار بی‌اطلاعی کرد. به گزارش مهر، جواد اوجی با اشاره به ارائه سناریوهای جدید قیمت گاز طبیعی مشترکان خانگی به کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت، گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه تصمیمی درخصوص کاهش یا افزایش بهای گاز مشترکان برای 7 ماه نخست سال آینده اتخاذ نشده‌است.

به گزارش فارس، او با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرما و مصرف گاز در این مدت گفت: در 7 ماهه فصل گرما شرکت ملی گاز قصد دارد برنامه‌ای جدید را طرح‌ریزی کند که البته تصمیم نهایی در این باره با دولت و کارگروه طرح تحول اقتصادی است.
این عضو هیأت‌مدیره شرکت ملی گاز با اعلام اینکه تصمیم‌گیری درخصوص تغییرات قیمتی گازبهای مشترکان برای 7 ماهه سال آینده باید در دولت گرفته شود، اظهار داشت: پس از اتخاذ تصمیمات نهایی در سطح دولت تغییرات احتمالی گازبهای مشترکان برای اجرا به وزارت نفت و شرکت ملی گاز ابلاغ خواهد شد.

به گزارش همشهری، هم‌اکنون در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نحوه محاسبه قیمت گاز بخش خانگی به 2‌دوره زمانی 7 و 5 ماهه تقسیم شده و مشترکان گاز بسته به محل سکونت، از نظر آب و هوایی به 5 اقلیم (سرد یک، دو، سه، معتدل و گرمسیری) تقسیم‌بندی شده‌اند.

کد خبر 129808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز