همشهری آنلاین: معاون عمرانی استاندار گیلان از افت شدید گاز و قطع آن در برخی از مناطق استان خبر داد.

محمد اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طی ماه گذشته با وقوع حریق ایستگاه فشار گاز در لاکان رشت، عملیات بهسازی و مرمت لوله‌های قدیمی گاز آغاز و همچنین ادامه پیدا کرد.

وی اظهارداشت: شب گذشته متخصصان و همکاران شرکت گاز در راستای ارتقای ایمنی لوله‌های قدیمی متوجه شدند در بخشی از این لوله‌ها به لحاظ تکنولوژی فنی و مهندسی نیاز به صرف زمان بیشتر برای ترمیم وجود دارد.

معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: برای ارتقای ایمنی لوله‌های قدیمی، باید نسبت به کاهش فشار یا قطع جریان گاز در لوله‌ها اقدام می‌شد، در نتیجه مناطقی از گیلان بیشتر شرق استان با کاهش فشار یا قطعی گاز رو به رو شدند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های رودسر، ماسال، انزلی و رشت کاهش فشار یا قطعی گاز بصورت محسوس در اکثر نقاط قابل مشاهده است.

اکبرزاده تاکید کرد: ارتقای ایمنی در لوله‌های گاز یک اصل مهم است تا بتوان در ادامه فصل سرما بدون داشتن قطعی یا افت فشار، جریان پایدار گاز با امنیت بالا در لوله‌ها وجود داشته باشد.

وی گفت: با وقوع این رویداد استاندار گیلان با برگزاری چندین جلسه از مسئولان خواست برای رفع این مشکل تلاش مضاعف داشته باشند.

معاون استاندار گیلان افزود: با قطعی گاز از انرژی برق بیشتر استفاده می شود از این رو تذکرات لازم به مدیران برق و سازمان صنعت، معدن، تجارت برای تهیه نان مصرفی مردم ابلاغ شد.

وی یادآورشد: در مدت 12 ساعت آینده مناطق کم فشار، فشار گاز افزایش و در مناطق که قطعی وجود دارد جریان گاز برقرار خواهد شد.

اکبرزاده گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین استان تمامی مدارس ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان، مراکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی، دانشگاه آزاد، دانشگاه جامع علمی و کاربردی امروز دوشنبه 24 بهمن به دلیل جبران فشار گاز و صرفه جویی در مصرف انرژی تعطیل است.

وی افزود: تمامی ادارات استان به جز اداراتی که خدماتی عمومی به مردم ارائه می‌دهند با یک ساعت تاخیر سر کار حاضر و یک ساعات زودتر تعطیل خواهند شد.

معاون استاندار گیلان اظهارداشت: تمامی نهادهای غیر دولتی مثل کتابخانه‌ها نیز یک ساعت دیرتر و یک ساعت زودتر کار خود را آغاز و به پایان می‌برند.

وی تاکید کرد: صرفه جویی در مصرف اکنون جز کلیدی ترین نیازهای استان است.

کد خبر 160308
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز