گروه اقتصادی: پیش‌بینی می‌شود قیمت گاز در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ثابت بماند.

این خبری است که مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران دیروز اعلام کرده است؛ خبری که درصورت صحت باید شاهد تغییر در روش آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت بود. این تغییر می‌تواند افزایش نیافتن قیمت برخی حامل‌های انرژی از یک سو و افزایش شوک‌آور قیمت برخی دیگر از حامل‌های انرژی را به دنبال داشته باشد. پیش از این مسئولان وزارت نیرو از افزایش قیمت برق در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داده بودند.

گفته‌های چند روز پیش وزیر نیرو مبنی بر اینکه قیمت برق به‌نحوی تعیین خواهد شد که فشار کمتری بر اقشار آسیب‌پذیر وارد شود، نشان از تغییر الگوی محاسبه قیمت برق و مبنا قرار گرفتن سطح درآمد خانوارها به تناسب جغرافیای زندگی و شرایط آب و هوایی دارد.

دیروز مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: این شرکت هیچ سناریویی را مبنی بر افزایش قیمت گاز در گام دوم هدفمندی یارانه‌ها ارائه نکرده، بنابراین پیش‌بینی می‌شود قیمت گاز در فاز دوم ثابت بماند. به گزارش ایسنا، مجتبی شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه ستاد هدفمندکردن یارانه‌ها هیچ درخواستی مبنی بر افزایش قیمت گاز طبیعی برای گام دوم هدفمندکردن یارانه‌ها ارائه نکرده است، گفت: شرکت ملی گاز نیز تاکنون در جلسات ستاد هدفمندکردن برای افزایش قیمت گاز طبیعی شرکت نکرده و هیچ سناریویی را به آنها ارائه نکرده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: درآمد حاصله از اجرای گام دوم قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها زیاد نیست و به همین دلیل دولت می‌تواند بدون افزایش قیمت گاز نیز این درآمد را کسب کند. وی تصریح کرد: بنابراین به‌نظر می‌رسد در سال‌جاری شاهد افزایش قیمت گاز نباشیم.

کد خبر 171482
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز