همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران خواستار توجه جدی به صرفه جویی در مصرف این حامل انرژی شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، جواد اوجی، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که روز چهارشنبه، بالاترین مصرف گاز در سال جاری ثبت شده است گفت:‌ متاسفانه در بخش خانگی بخش زیادی از گاز، اسراف می شود و شدت مصرف انرژی در کشور بالاست.

وی ا فزود: سه شنبه هشتم آذر، 480 میلیون مترمکعب مصرف گاز در بخش های خانگی، تجاری، صنایع و نیروگاه‌ها مصرف شده است و حداقل 340 میلیون متر مکعب مربوط به بخش خانگی و تجاری بوده است.

اوجی تصریح کرد: دمای مناسب 18 تا 21 درجه است و با رصد کردن مشترکین به ویژه مشترکین پرمصرف طبق دستورالعملی که از دولت گرفته‌ایم می‌توانیم تا 48 ساعت گاز هر مشترک پرمصرف را که به اخطارهای شرکت گاز بی توجهی کند، قطع کنیم و در این باره اولویت هشدار ما مشترکان دولتی هستند.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف انرژی در کشور 18 برابر میانگین مصرف در ژاپن ، ده برابر کشورهای اروپایی و هشت برابر میانگین کشور آمریکاست، از شهروندان خواست با توجه به آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز برای تامین گرمایش منازل مسکونی، با استفاده بهینه از این نعمت خدادادی کمک کنند همه مردم از این نعمت بهره مند شوند و افت فشار یا قطعی گاز نداشته باشیم.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد : سازمان‌های دولتی هم براساس بخشنامه دولت موظفند در روزهای تعطیل حتما سیستم‌های گرمایش خود را خاموش کنند و عوامل شرکت‌های گاز استانی از ساختمان‌های سازمانها و ارگانهای دولتی بازرسی می کنند.

اوجی اظهار داشت: مسئولان ساختمان‌های دولتی یک ساعت قبل از آغاز کار اداری می‌توانند سیستم‌های گرمایشی را روشن کنند و حداقل یک ساعت قبل از پایان ساعت اداری هم باید این سیستم‌ها را خاموش کنند.

وی گفت: امسال تعمیرات پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال و احداث ایستگاه های جدید تقویت فشار، صورت گرفته و خطوط سراسری جدید گاز آماده شده است و امیدواریم با همکاری مردم مشکلی در افت فشار و قطعی گاز نداشته باشیم.

اوجی افزود: از مردم می خواهیم نکاتی ساده همچون پوشیدن لباس مناسب در منزل و خاموش کردن سیستم گرمایشی هنگام خروج از منزل را رعایت کنند؛ نصب شیرهای ترموستاتیک برای پکیج یا رادیاتور 25 تا 30 درصد مصرف گاز را در این سیستم ها کاهش می دهد و در مصرف گاز صرفه جویی قابل توجهی می شود.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: امسال یک میلیون و 400 هزار مشترک جدید به شبکه گازرسانی کشور اضافه شده اند و تا پایان سال بازهم افزوده می شوند و امیدواریم همه مشترکین از خدمات شبکه گازرسانی در زمستان استفاده کنند.

کد خبر 192714

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز