همشهری آنلاین: همزمان با شروع فروردین ماه، ورود به دوره 7 ماهه گرم سال و اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها انتظار می‌رود تعرفه نحوه محاسبه گاز بها تغییر کند اما هنوز هیچ خبری از تغییر تعرفه‌ها و نحوه محاسبه مطرح نیست هر چند به نظر می‌رسد تعرفه ها ثابت بماند.

فارس نوشت: با نزدیک شدن به فروردین ماه، آغاز سال جدید و اجرای فاز دوم به نظر می رسد "نحوه محاسبه گاز بها" نیز در کشور تغییر یابد، اگر چه هنوز خبری از تغییرات احتمالی تعرفه ها نیست،اما همانطور که در گام اول هدفمندکردن یارانه ها اعلام شد نحوه محاسبه گاز بها در دو دوره سرد و گرم سال محاسبه شده است.

این گزارش حاکی است هم اکنون در پنج ماهه سرد سال هستیم و نحوه محاسبه گاز بها نیز همانطور که در آبان ماه از جانب مسئولان شرکت ملی گاز گفته شده بود تغییر پیدا کرد و کشور از 5 منطقه به 4 منطقه برای محاسبه قیمت گاز مصرفی تغییر کرد، اما نرخ گاز همانند زمستان سال گذشته بود و تغییری پیدا نکرد.

براساس این گزارش چندی پیش برخی از مسئولان دولتی مدعی شدند که گام دوم هدفمند شدن یارانه ها از سال آینده اجرا می شود بنا براین انتظار می رود با آغاز اجرای گام دوم هدفمند کردن یارانه ها میزان تعرفه و نحوه محاسبه گاز بها در هفت ماهه گرم سال نیز تغییر یابد و این تغییر از نیمه اسفند اعلام شود، چرا که قبوض گاز جدید باید بر این مبنا محاسبه شود.

پس از پیگیری های صورت گرفته با مسئولان شرکت ملی گاز مشخص شد که ستاد هدفمند کردن یارانه ها تا کنون هیچ پیشنهادی را از شرکت ملی گاز برای افزایش قیمت و تعرفه های گاز بها درخواست نکرده است اما این موضوع نشان دهنده این امر نیست که نحوه محاسبه گاز بها نیز ثابت مانده و تغییری نکند.

کد خبر 162467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز