پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بسیاری از افراد مشهور وب‌لاگ‌نویسی می‌‌کنند، اما هیچ کدام آنها مانند ابرستاره بالیوود، آمیتا باچان نیست که این هفته وبلاگش سه ساله شد و در این مدت هر روز حدود هزار کلمه در آن نوشته است.

 Amitabh Bachchan

به گزارش خبرگزاری فرانسه باچان سالگرد نویسندگی اینترنتی‌اش را با مجموعه‌ای شاخص از پست‌های طولانی جشن گرفت که شامل اخبار خانواگی، افکار روحانی، و اطلاعات جدید در مورد وضع سلامتی، برنامه‌های مسافرت و وضع خوابش بودند.

هر پیام باچان شمار فراوانی از خوانندگان را جلب می‌کند و صدها اظهار نظر از جانب هندی‌هایی را باعث می‌شود که او را یک چهره ملی پدرانه و نیز ستاره سینمایی در حال پیر شدن می‌شمارند.

باچان در پاسخ به پیگیری‌کنندگان وب‌لاگش که سالگرد آن را به او تبریک گفته بودند، نوشت: "از حضور شما و از تحسین شما متشکرم."

او نوشت: "شما در هر شرایطی در کنار من باقی مانده اید. شما اظهار نظر کرده‌اید، مرا تشویق کرده‌اید، مرا تحلیل و ارزیابی کرده‌اید، با من خنده‌اید و گریسته‌اید."

باچان، که عموما با نام "‌بی‌ بزرگ" شناخته می‌شود، در اغلب هفته‌ها حدود 5000 کلمه در وبلاگش نوشته است- که در مجموع از هنگام اولین پست او در 18 آوریل 2008 به میزان کلی 780 هزار کلمه می‌رسد.

باچان هر روز، اغلب در میانه شب- او قبول دارد که دچار بیخوابی است- درباره جزئیات رابطه‌اش با فرزندانش، سگش "شانوک"، سیاست، فلسفه و خاطرات دوران حرفه سینمایی‌اش، می‌نویسد.

اخبار مربوط به باچان، به عنوان پدرسالار یک خانواده مشهور بالیوودی مشتاقانه دنبال می‌شود، به خصوص اخبار درباره پسرش، آبیشک، هنرپیشه موفقی که با هنرپیشه زن مشهور هندی، آیشاوار رای، ازدواج کرده است.

موضوعات مورد علاقه باچان در این وب‌لاگ علاوه بر اخبار خانوادگی، کریکت، زندگی‌اش در سر صحنه‌های فیلم‌برداری در سراسر جهان، و موضوعات روز از مسائل دولت هند گرفته تا ناآرامی‌ها در دنیای عرب است.

بلاگ ها او اغلب با این گفته پایان می‌یابد که چشم‌هایش از فرط خستگی در حال بسته شدن است.

او در قطعه‌ای در ساعت 3.30 بامداد روز چهارشنبه 20 آوریل نوشت: "می‌دانم که دیروقت است- خیلی دیر! اما هر وقتی که باشد تا زمانی که مطلب‌ روزانه‌ام را روی وب‌لاگ‌ام نگذارم،‌ احساس آرامش نمی‌کنم."

باچان، که هندی‌های عاشق سینما مانند پادشاهان با او رفتار می‌‌‌کنند، در دهه 1970 مشهور شد، هنگامی در ظاهر مردی جوان و جذاب نقش اول فیلم‌های پرفروش هندی مانند "شعله" و "دیوار" را بازی کرد.

دوران حرفه‌ای او بعدها رو به افول گذاشت، اما او با مجری‌گری نسخه‌ هندی مسابقه تلویزیونی "چه کسی می‌خواهد میلیونر باشد؟" دوباره توجه‌ها را به خودش جلب کرد و اکنون وبلاگش به بخش اصلی تصویر او به عنوان یک رجل سالمند بالیوود بدل شده است.

و باچان برای کسانی بیشتر از او بدانند، به یک طرفدار مشتاق توئیتر هم بدل شده است، و چندین بار در روز آن را به روز می‌کند.

وب‌لاگ باچان در آدرس http://bigb.bigadda.com قراردارد و او با عنوان SrBachchan در توئیتر مطلب ارسال می‌کند.

کد خبر 133007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز