دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

کیکاووس زیاری: ام نایت شیامالان با شیطان قرارداد امضا می‌کند!

خالق فیلم‌های «حس ششم» و «نشکستنی»‌ قصد کارگردانی درام دلهره‌آور و ماوراءالطبیعه «شیطان» را دارد. فیلم که به‌صورت مستقل و خارج از سیستم استودیویی تهیه می‌شود، خود شیامالان را هم به‌عنوان یکی از تهیه‌کنندگان خود دارد.

شیامالان فیلم را براساس طرحی از خود کارگردانی می‌کند و ترجیح داده خط اصلی قصه فیلمش را فاش نکند. قبل از این قرار بود زوج اریک دادول و درو دادول- که فیلم ناموفق «کوآرانتین» را ماه قبل روی پرده سینماها داشتند-  این فیلم را کارگردانی کنند و شیامالان فقط تهیه‌کننده آن باشد، ولی اختلاف بین دو طرف باعث شد تا وی تصمیم بگیرد «شیطان» را خودش بسازد.

فیلمنامه فیلم را برایان نلسون می‌نویسد که «سی‌ روز در شب» را در کارنامه‌اش دارد. اگر «شیطان» را دادول‌ها می‌ساختند، این فیلم لقب اولین اثر هنری شیامالان را می‌گرفت که او تهیه و نویسندگی‌اش را به‌عهده دارد، ولی کس دیگری آن را کارگردانی می‌کند. وی قبل از این تمام طرح‌هایش را خودش جلوی دوربین برده است.

فیلمبرداری فیلم اوایل سال جدید میلادی جلوی دوربین می‌رود و به‌‌رغم فضای پررمز‌ و راز و دلهره‌آوری که دارد، برای مخاطب بالای 13سال ساخته می‌شود. به گفته شیامالان، همیشه آرزویم این بود که بتوانم فیلمسازانی را پیدا کنم که منبع الهام من باشند و با افتخار قصه‌هایم را برای کارگردانی به دست آنها بسپارم. وقتی «کوآرانتین» دادول‌ها را دیدم- که نسخه دوباره‌سازی شده یک فیلم ترسناک و موفق اسپانیایی است- احساس کردم فیلمسازان موردنظرم را پیدا کرده‌ام. به همین دلیل خیلی ناراحت شدم که نتوانستیم بر سر پروژه «شیطان» با هم به توافق برسیم. با این وجود، اطرافیان دوطرف در تلاش هستند تا امکان کارگردانی فیلم توسط دادول‌ها را فراهم کنند.

آخرین فیلم شیامالان- اتفاق- مدتی قبل روی پرده سینماها بود و نزدیک 70میلیون دلار فروش کرد. فیلم با بازی مارک والبرگ مورد توجه منتقدین سینمایی قرار نگرفت و آن را کاری ضعیف در کارنامه سینمایی این فیلمساز هندی‌تبار ارزیابی کردند. شیامالان این روزها در حال کارگردانی فیلم جدید بدون نامی است که برخلاف ساخته‌های قبلی‌اش، یک فانتزی خانوادگی است و قرار است سال 2010 اکران عمومی شود.

کد خبر 67950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز