سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۴:۵۳
۰ نفر

ترجمه کیکاووس زیاری: صنعت سینمای هند و دوستداران فیلم و سینما در این کشور آسیایی، بی‌صبرانه در انتظار اکران عمومی درام اجتماعی و جوان‌پسند «بادبادک‌ها»، فیلم جدید هریتیک روشن، در سینماهای کشور هستند.

این فیلم این هفته تقریبا به‌صورت همزمان در هند و بیش از 40 کشور جهان به‌نمایش عمومی درمی‌آید. بادبادک‌ها در شرایطی ‌روی پرده سینماهای هند می‌رود که پس از نمایش موفقیت‌آمیز و پی‌درپی 2محصول جدید هندی، هفته قبل سینماهای این کشور شاهد اکران عمومی ناموفق 3 فیلم جدید بودند.

به همین دلیل، تحلیل‌گران اقتصادی سینما و اهل فن امیدوارند استقبال بالای تماشاگران از بادبادک‌ها، دوباره باعث شود تا سالن‌های نمایش پر از تماشاچی شود. بادبادک‌ها که بخش اعظم صحنه‌های آن در آمریکا و صحرای مکزیک فیلمبرداری شده، اولین فیلم سینمایی هریتیک روشن در 2 سال اخیر است که ‌روی پرده سینماهای هند می‌رود.

فیلم قبلی او «جودا و اکبر» یک درام پرخرج تاریخی بود که نمایش موفقیت‌آمیزی در سال 2008 داشت و جایزه بهترین بازیگر مرد سال اکثر مراسم‌ سینمایی هند را برای این بازیگر به ارمغان آورد.

بادبادک‌ها یک هفته پس از اکران عمومی در سینماهای هند، در 500 سالن سینما در سطح بین‌المللی ‌روی پرده خواهد رفت. هزار و 800 سالن سینما در سراسر خاک هند این فیلم را نمایش خواهند داد که این رقم یک رکورد در نمایش عمومی آن در هند است. تعداد سینماهای نمایش‌دهنده فیلم در سطح بین‌المللی هم یک جور رکوردشکنی به‌شمار می‌رود.
تازه‌ترین فیلم هریتیک‌روشن را آنوراگ باسو کارگردانی کرده و وی در آن در نقش جوانی ماجراجو به‌نام جی ظاهر می‌شود. قصه فیلم در شرایطی آغاز می‌شود که او نیمه‌جان در صحرای مکزیک رها شده است. جی ضمن تلاش برای نجات جان خود، قصد دارد متوجه شود چه کسانی او را به این روز نشانده‌اند؛ طبیعی است که وی درصدد انتقام گرفتن برمی‌آید. بادبادک‌ها در شرایطی روی پرده سینماها می‌رود که رسانه‌های گروهی هند به استقبال دهمین سال حضور روشن در سینمای بالیوود رفته‌اند.

او که فرزند راکش روشن، بازیگر و کارگردان قدیمی هند است، با درام خانوادگی پرفروش «کاهونا پیارهه» فعالیت بازیگری خود را شروع کرد. موفقیت بالای مالی فیلم باعث شد تا رسانه‌های گروهی این نظریه را مطرح کنند که وی رقیب شاهرخ‌خان است و خیلی زود جای او را خواهد گرفت اما در عمل این اتفاق نیفتاد و اکثر فیلم‌های بعدی هریتیک روشن در جدول گیشه نمایش، شکست تجاری خوردند.

پس از عدم موفقیت مالی یک‌دوجین از فیلم‌های هریتیک‌روشن، این بازیگر با فیلمی از پدر خود به‌نام «کویی میل‌گیا» (2003) دوباره طعم موفقیت را چشید و به‌زودی تبدیل به معروف‌ترین بازیگر جوان سینمای کشور خود شد. عمده کارهای بعدی روشن هم با استقبال تماشاگران سینما روبه‌رو شد.

منتقدان سینمایی که هریتیک روشن را برخلاف آمیتاب باچان، شاهرخ‌خان و عامرخان چندان جدی نمی‌گرفتند، با «جودا و اکبر» نگاه دیگری به وی کردند و گفتند وی در حال تبدیل شدن به یک بازیگر جدی و قابل دفاع است. این بازیگر که در اوایل کار بازیگری خود به‌شدت پرکار بود، در سال‌های اخیر فیلم‌های خود را با وسواس ویژه‌ای انتخاب می‌کند و به‌دنبال کارهای باکیفیت است.

کد خبر 108182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز