همشهری آنلاین: رئیس مجلس خبرگان در تجمع علما، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه تهران که در محکومیت کشتار مسلمانان ویژه بحرین در حوزه علمیه مروی برگزار شد، شرکت کرد.

مهدوی کنی روحاینت

 به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، این تجمع از ساعت 10 صبح چهارشنبه( 17 فروردین) با حضور آیت‌الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد، رئیس شورای مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران و جمع کثیری از علما، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزاری این تجمع را اقدامی برای رساندن فریاد مظلومانه مردم تحت ستم بحرین به گوش جهانیان خواند و افزود: سرکوب‌ها ضد مردم مظلوم بحرین با هدایت و پشتیبانی استکبار جهانی صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه تحولات در بحرین به هیچ وجه مذهبی و فرقه‌ای نیست، اضافه کرد: 20 درصد جمعیت بحرین که به بیگانگان وابسته هستند، بر 80 درصد جمعیت این کشور که مستقل‌اند، حکومت می‌کنند و تحولات اخیر در این کشور به گروه خاصی اختصاص ندارد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با انتقاد از برخورد دوگانه استکبار جهانی در قبال اوضاع بحرین گفت: استکبار جهانی با مطرح کردن موضوعات فرقه‌ای، حضور عربستان را در بحرین مشروع جلوه می‌دهد.

ذوالنور تأکید کرد: این حرکات بی‌نتیجه و مذبوحانه است و استکبار جهانی نمی‌تواند جلوی بیداری اسلامی را بگیرد.

پس از سخنرانی حجت‌الاسلام ذوالنور، حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد رئیس شورای مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ضمن تشکر از حضور طلاب و علما در این تجمع، برای شهدای انقلاب بحرین آرزوی مغفرت کرد و علو درجات را خواستار شد.

سپس طلاب و علمای حاضر در این تجمع با سردادن شعارهایی هم‌چون «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر حکام وابسته» با مردم مظلوم کشور بحرین و سایر کشورهای اسلامی ابراز همدردی کردند.

در انتهای این مراسم مداح اهل بیت علیهم السّلام سعید حدادیان برای حضار به ذکر مصایب خاندان عصمت و طهارت، به ویژه حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا علیها السّلام پرداخت.

بر پایه این گزارش، امروز علاوه بر حوزه‌های علمیه تهران، حوزه‌های علمیه قم، اصفهان، مشهد و اهواز نیز در اعتراض به کشتار مسلمانان بحرین و یمن، کلاس‌های درس خود را تعطیل و در تجمع‌های اعتراض‌آمیز علیه حکومت آل‌خلیفه شرکت کردند.

کد خبر 131642
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز