همشهری آنلاین: غیر ممکن است کشورهای خارجی بتوانند چنین خیزش عظیم مردمی را در کشورهای مختلف بوجود بیاورند.

رئیس اداره سیاسی سپاه

رئیس اداره سیاسی سپاه گفت: تهدید ایران به رویارویی از طرف حکومتی که برای حفظ خود به نیروهای خارجی مانند اماراتی ها و سعودی ها متوسل شده، ریشه در نوعی استیصال و سردرگمی مقامات بحرینی دارد.

یدالله جوانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اظهارات مداخله جویانه وزیر امورخارجه بحرین اظهار داشت: این نوع موضع گیری ها از جانب مقامات بحرینی یک نوع فرافکنی نسبت به مسائل داخلی این کشوراست.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت آنها با طرح این قبیل مسائل در تلاشند وانمود کنند که اتفاقات داخلی کشور خود منشاء بیرونی دارد و این به واسطه دخالت کشورهای خارجی از جمله جمهوری اسلامی ایران است در حالیکه واقعیت چیز دیگری است و آن فراگیری موج بیداری در کشورهای عربی - اسلامی و شمال آفریقا است به گونه ای که امواج بیداری اسلامی هم اکنون در تمامی این کشورها منتشر شده است.

رئیس اداره سیاسی سپاه با بیان اینکه همه کارشناسان و صاحبنظران بر این موضوع اتفاق نظر دارند که غیر ممکن است کشورهای خارجی بتوانند چنین خیزش عظیم مردمی را در کشورهای مختلف بوجود بیاورند، گفت: هم اکنون ما نه تنها در بحرین بلکه در کشورهای دیگر از جمله مصر، تونس، لیبی، یمن و ... هم شاهد حضور مردم در صحنه های تعیین سرنوشت خود هستیم و علت اصلی آن نیز بیداری اسلامی و خواسته مردم مبنی بر مشارکت در آینده سیاسی خود است.

وی با اشاره به اینکه مقامات بحرینی با چنین ادعاهایی می خواهند به راحتی افکار عمومی را از حرکت خودجوش مردم خود منحرف کنند و از این طریق آنرا سرکوب کنند، گفت: در حقیقت علت اصلی چنین حرکت مردمی ریشه در نوع این حکومت ها و همچنین نادیده گرفتن حقوق مردم، استبداد، دیکتاتوری، خفقان و عدم آزادی و تامین منافع بیگانگان دارد پس طبیعتا وقتی مردم این موضوع را بفهمند خواهان تغییر حکومت خود هستند.

جوانی در ادامه به تهدید این مقام بحرینی علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: تهدید جمهوری اسلامی ایران به رویارویی به معنی نادیده گرفتن واقعیت ها است، زیرا حکومتی که هم اکنون متزلزل است و هر لحظه امکان فروپاشی آن وجود دارد و برای حفظ خود به نیروهای خارجی از جمله اماراتی ها و سعودی ها متوسل شده است چگونه می تواند کشوری مثل ایران را تهدید نماید؟ بنابراین همه اینها ریشه در نوعی استیصال و سردرگمی مقامات بحرینی دارد.

وی خطاب به مقامات بحرینی گفت: بهتراست مقامات بحرینی به جای تهدید کردن دیگران واقعیت ها را نگاه کنند و حضور مردم خود در صحنه را مورد توجه قرار دهند و حقوق پایمال شده آنها را احیاء کنند.

رئیس اداره سیاسی سپاه با بیان اینکه امروز مردم بحرین همانند مردم سایر کشورها از جمله مصر، تونس، یمن و ... خواهان احقاق حقوق خود هستند چراکه تاکنون حقوقشان پایمال شده است، تصریح کرد: این موج بیداری اسلامی گرچه در کشورهای منطقه و شمال آفریقا رخ داده است اما این واقعیت انکار ناپذیر است که همه این اتفاقات تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران رخ داده است و مردم به دنبال آرمان های انقلاب ایران از جمله عدالتخواهی، عزت طلبی و هویت طلبی اسلامی و دینی هستند.

به گفته جوانی امروز مردم دنیا بیدار شده‌اند بطوریکه درحال حاضر شاهد تحرک یک گروه سیاسی در این کشورها نیستیم بلکه احزاب و تشکل های سیاسی این کشورها در این وقایع از مردم خود عقب ترهستند و امروز پیشتازی از آن مردم است و نخبگان سیاسی تلاش می کنند خود را به مردم برسانند.

 

 

کد خبر 131237
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز