همشهری آنلاین: رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران مهمترین تحولات منطقه را با دبیرکل سازمان ملل متحد در میان گذاشته و بر ضرورت نقش آفرینی فعال وی در مدیریت این تحولات به نفع مطالبات مردم تاکید کرد.

به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در مکالمه تلفنی با "بان کی مون " دبیر کل سازمان ملل با اظهار تاسف و نگرانی از حوادثی که در برخی کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در جریان است، اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده است که دبیر کل سازمان ملل نقش تاریخی و تعیین کننده‌ای در حل و فصل مسائل موجود بر اساس تفاهم و گفت‌وگو ایفا کند تا فاجعه افغانستان و عراق تکرار نشود.

وی با تاکید بر اینکه شورای امنیت به دلیل نیات سوء آمریکا و برخی کشورهای اروپایی قادر به مدیریت درست تحولات منطقه نیست، دخالت برخی دولت‌های اروپایی و آمریکا در کشورهای منطقه را موجب نگرانی و پیچیده‌تر شدن شرایط دانست و دبیر کل سازمان ملل را به جلوگیری از دخالت این دولت‌ها فراخواند.

رئیس‌ جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه دولت‌های غربی صرفا به دنبال منافع خودشان هستند، خاطر نشان کرد: دوگانگی رفتار دول غربی در بحرین و لیبی و نیز سکوت آنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم بی گناه فلسطین نشاندهنده عملکرد متناقض آنان در جهان است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود که مسائل موجود در فضایی آرام و بر اساس گفتگو و تفاهم حل و فصل شود.

وی همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقش فعال در رفع مشکلات موجود در منطقه خبر داد.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز در این مکالمه تلفنی از تلاش و اهتمام خود برای حل مسالمت آمیز مسائل موجود در منطقه خبر داد و با اشاره به نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران حضور فعال ایران در مدیریت این تحولات را مورد تاکید قرار داد.

دبیر کل سازمان ملل همچنین با اظهار نگرانی از کشته شدن مردمی که در بحرین و یمن به خاطر دمکراسی و آزادی‌خواهی، جان خود را از دست می‌دهند خواستار خویشتنداری رهبران این کشورها و توجه به خواست مردم خود شد.

 

کد خبر 131370
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز