پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت: کشورهای استعماری از تاریخ، تمدن، فرهنگ آفـرینی و تمدن سازی و مدیـریت ایران واهمه دارند و لشکرکشی آنها به کشورهایی همچون عراق و افغانستان تـرس از گسترش این فرهنگ و تمدن است.

به گزارش واحد مرکزی خبر آقای دکتر احمدی نژاد در جمع فرهیختگان و منتخبان سیستان و بلوچستان افزود: امروز دعوا بر سر اندیشه و فرهنگ است، کشورهـای استکباری می‌خواهند دنیا را بگیرند و خیلی از دولت‌ها به لحاظ نادانی ناچار تسلیم شده‌اند اما آنها می‌دانستند که ایران تنها کشوری است که سد استکباری را شکسته و چشم آزادی خواهان جهان را بازکرده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران هر زمانی که فرصتی پیدا کرده اندیشه و فکر ایرانی دنیا را تسخیر کرده است گفت: نگاه ایران نگـاهی جهانی است زیـرا روح جمعی ملـت ایران بیدار شده است و اندیشه‌ها در راستا و پشتیبانی هم قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهور افزود: آمریکا برای اینکه به اهداف شوم خود بـرسد در بازیی بـه نام11 سپتامبر به افغانستان در شرق ایران حمله و دوباره بـه بهانه ای عراق در غرب ایران را اشغال کرد.

آقای احمدی نژاد به یاوه گویی بـوش رئیس جمهور سابق آمـریکا مبنی براینکه گام سوم حمله به ایران است اشاره کرد و افزود: در این راستـا تمام نظام سلطه مستکبران و شیطان‌ها قدرت تاریخی خود را تجمیع کردند و می‌خواستند نـا امنی افغـانستان و پاکستان را بـه ایران و استان سیستان و بلوچستان منتقل کنند امـا بـا هوشیاری مردم این استان نتوانستند و دستشان روشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هدف اصلی استعمارگران تسلط بر منطقه است گفت: آنها بدانند با ذلت منطقه را ترک خواهند کـرد هرچند از هـم اکنون در سراشیبی سقوط قـرار گرفته‌انـد و آمریکا آنقدر عقب خواهد رفت که کاخ سفید را هم از دست خواهد داد.

آقای احمدی نژاد ترفند دشمنان را جنگ و خونریزی بین مسلمان عنوان کرد و گفت: جنگ راه می‌اندازند و کشورها را بمباران و تاسیسات زیربنایی آنها را تخریب کنند تا 60 میلیون دلار سلاح بفروشند.

رئیس جمهور به سابقه وحشی گیری استکبار اشاره کرد و گفت: سران استکبار با هم تفاهم کرده‌اند تا جنگ و خونریزی که درگذشته بـه ویـژه جنگ جهانی دوم و کشتار حـدود 60 میلیون نفر در اروپا بود را به بیرون منتقل و کشورها را غارت و غنائم را با هم تقسیم کنند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه دشمنان مسلمانان، در کشورها جنگ و خونریزی راه می اندازند و سلاح خود را به هر 2 طرف می فروشند گفت: از هر طرف که کشته شوند به نفع مستکبران است.

وی افزود: آنها می‌خواهند ملت‌های منطقه را فـریب دهند اما بدانند این منطقه با هوشیاری مردم گورستان نظام سلطه خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: بـا توجه بـه این همه توطئه‌ها باید دست در دست هم دهیم و استان و کشور را با اتکا و ایمان به خدا و همدلی بسازیم.

آقای احمدی نژاد در پاسخ به سووالات منتخبان فرهیختگان ونخبگان گفت: باید استان سیستان وبلوچستان را با همدیگر ساخت و از بهترین روش‌ها بهره برد.

کد خبر 132341
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز