پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس ‌جمهور گفت: سال 1390 به فضل الهی با همت دولت و مجلس سالی پرافتخارتر، موفق‌تر و عزتمندانه‌تر برای ملت ایران و انقلاب اسلامی خواهد بود.

به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (سه‌شنبه) در دیدار نوروزی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در فضایی صمیمی و دوستانه برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سال جدید با اشاره به اینکه سال گذشته به ظاهر سال سختی بود اما دستاوردهای بزرگ و افتخار آمیزی داشت، گفت: ابتدای سال 89 دشمنانی که در مقابل منطق قوی ملت ایران کم آورده بودند، به ابزار قطعنامه و تحریم متوسل شده و به تعبیر خود تحریم‌های فلج‌کننده‌ای علیه ملت ایران اعمال کردند و به دنبال فشار بر ایران بودند و وعده‌گاه خود برای اعمال فشار زمان اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها قرار داده بودند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با همراهی برخی عوامل داخلی‌شان همه توان خود را بسیج کرده بودند که در سال 89 نه تنها اتفاق مثبتی در ایران نیفتد بلکه حرکت ملت ایران به بن بست منتهی شود.

رئیس جمهور گفت: سال گذشته به رغم طراحی‌های دشمنان و با وجود اینکه برای اولین بار در 50 سال گذشته 20 درصد از درآمد نفت بلوکه شد، بزرگترین تحول تاریخ کشور با همدلی مسئولین و مردم به‌گونه‌ای اجرا شد که نه تنها هدف دشمنان محقق نشد، بلکه به نقطه مثبت،‌ افتخار و اقتدار ملت ایران تبدیل شد و دلبستگی و همبستگی ملی تقویت شد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: در بخش عمرانی نیز سال گذشته 86.5 درصد تخصیص صورت گرفت که نسبت به سال‌های اخیر رشد قابل توجهی محسوب می‌شود و از سوی دیگر در شرایطی که دشمنان به دنبال اعمال تحریم‌های فلج کننده بودند، به فضل الهی و با بسیج همه مسئولان اجرایی کشور بیش از یک میلیون و 600 هزار شغل ثبت شده در کشور ایجاد شد و صادرات غیر‌نفتی نیز در سال گذشته از مرز 30 میلیارد دلار گذشت و همه این دستاوردها حاصل همدلی و همراهی دولت، مجلس و مردم بود.

وی افزود: باید از فرصتی که برای خدمت در اختیارمان قرار گرفته با همدلی و نگاه به افق‌های بلند در مسیر ساختن و پیشرفت کشور استفاده کنیم و توجه داشت که چنین اقداماتی است که ماندگار خواهد بود.

رئیس‌ جمهور در ادامه سال جاری را سال مهمی ارزیابی کرد و گفت: امسال نیز بدون تردید دشمنی دشمنان ادامه خواهد داشت زیرا آنان مشکل خود را از ایران و ملت ایران می‌دانند و همه طراحی‌های آنها برای متوقف کردن ملت ایران است اما بدون تردید تقابل با ملت ایران هیچ‌گونه نتیجه‌ای برای آنان نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال انتخابات مجلس برگزار خواهد شد، در حقیقت سال نتیجه‌گیری نمایندگان مجلس از اقدامات خودشان است، از این‌رو باید تمام پایه‌گذاری‌هایی که برای عمران و آبادانی کشور صورت گرفته به ثمر برسد.

وی ایجاد جهش در اشتغال را از مهمترین اقدامات سال جاری دانست و گفت: دولت برای ایجاد 2.5 میلیون شغل برای امسال برنامه‌ریزی کرده است و معتقدیم ظرفیت، دانش و امکانات این اقدام در کشور وجود دارد. همچنین در زمینه پروژه‌های عمرانی 47 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه عمرانی تخصیص داده شده و اگر این مبلغ در سال آینده نیز اختصاص یابد می‌توان تمام پروژه‌های استانی و نیمه تمام را تکمیل کرد.

رئیس جمهور نگرانی از تورم را بی‌مورد دانست و گفت: دولت به سرعت درحال اصلاح منابع اصلی تولید تورم در کشور است و در این راستا بدنبال اصلاح ساختارهای تولیدی، کاهش هزینه‌های جاری دولت و کنترل سوداگری در بخش مسکن است.

احمدی‌نژاد گفت: هدف اصلی از اقدامات دولت و مجلس ایجاد رفاه و آرامش و سعادت برای مردم و تقویت دلبستگی به نظام است لذا باید کاری کنیم که مردم احساس دلشادی و پیوستگی عمیق تری با نظام داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه دولت به دنبال استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای پیشرفت و آبادانی کشور است، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست ‌شرایط فعالیت بیشتری برای دولت ایجاد کنند تا دولت از فرصت مانور و مدیریت مناسبی برخوردار باشد و بتواند گام‌های بعدی را در مسیر اصلاح اقتصادی و هدفمندکردن یارانه‌ها به سرعت عملیاتی کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال سال جهاد اقتصادی است و اجرای درست و کامل دو طرح دولت می‌تواند بخش قابل توجهی از این جهاد را محقق کند، گفت: با ایجاد 2.5 میلیون شغل همه عرصه‌های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی کشور فعال می‌شود و از سوی دیگر اگر ابعاد مختلف هدفمند‌کردن یارانه‌ها با همین سرعت اجرا شود و به واسطه آن بخش‌های صنعت، کشاورزی، حمل و نقل و مصرف خانوار اصلاح شود، بی‌تردید بخش مهمی از جهاد اقتصادی محقق خواهد شد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: دولت بدنبال آن است که در سال جاری ساختارهای اقتصادی اصلاح شود، تولید افزایش یابد، بیکاری کاهش یافته و از سوی دیگر وضع اقتصادی مردم ارتقاء پیدا کند.

وی گفت: امسال باید سال موفقیت‌های بزرگ‌تر باشد، از این‌رو باید دست به دست هم تلاش کنیم تا در سال جهاد اقتصادی درآمد مردم و وضع اقتصادی کشور هر‌چه بیشتر افزایش یابد.

رئیس جمهور در ادامه خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: دشمنان خیال می‌کنند با ایجاد فاصله،‌ تفرقه و درگیری می‌توانند ایران را تحت فشار قرار داده و اهداف شوم خود را محقق سازند اما سخت در اشتباه هستند، زیرا آنان از درک محبت برادری و ایمانی و عشق مردم این دیار به خط نورانی ولایت و امامت و چشیدن لذت این عشق الهی محروم هستند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: حتی اگر دشمنان همه سرمایه‌ها و قوای شیطانی خود را بسیج کنند، به فضل الهی سال 90 با همت مجلس و دولت سالی پر افتخارتر‌، موفق‌تر و عزتمندانه‌تر برای ملت ایران و انقلاب خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های نوروز گفت: خداوند در چرخش احوال و حرکت کمالی انسان فرصت‌ها و تحولاتی را تعبیه کرده است که یکی از آنها نوروز است، نوروز هدیه‌ای الهی و یادآوری توحید، امامت، عدالت، معاد، نبوت و حقیقت انسان به انسان است و خوشبختانه در فرهنگ اسلامی کشورمان نوروز همچنان پابرجاست و همه به دنبال نوروز حقیقی انسان یعنی حاکمیت امام عصر(عج) هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی و صدر در ابتدای این دیدار صمیمی به نمایندگی از سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تبریک سال نو، تعامل و هماهنگی مثبت دولت و مجلس را در سال گذشته مورد اشاره قرار داده و بر تقویت هر‌چه بیشتر آن تأکید کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی در بخشی از سخنان خود به موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها افتخار بزرگی است که همه دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی به دنبال اجرای آن بودند اما ترس و وحشتی از انجام آن در دل همگان وجود داشت اما با شجاعت و درایت احمدی‌نژاد و برنامه‌ریزی و مدیریت خوب دولت این اقدام بزرگ و تحولی بدرستی به اجرا درآمد.

کد خبر 131577
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز