سیستان و بلوچستان سرزمینی پر استعداد از جنوب تا شمال است که با وجود ظاهر خشک مملو از استعدادهای طبیعی ، دریا ، زمین های حاصلخیز ، معادن غنی و فرصت های بی شمار است

رئیس جمهور گفت :سیستان و بلوچستان از پهناورترین استان های کشور با بهترین مردم و سرشار از نعمات و برکات الهی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود احمدی نژاد صبح امروز (چهارشنبه) در ادامه سومین دور از سفرهای استانی هیئت دولت در جمع مردم سیستان و بلوچستان گفت : استان سیستان و بلوچستان از مراکز اصلی تمدن و فرهنگ ایران زمین با مردمی مومن، دارای همت های بلند ، اندیشه های والا، مهربان، پرتلاش و هوشمند است که در طول تاریخ از خود ردی پر افتخار و زرین به جای گذاشته اند .

رئیس جمهور با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از پهناورترین استان های کشور با بهترین مردم و سرشار از نعمات و برکات الهی است ، افزود : این استان سرزمینی پر استعداد از جنوب تا شمال است که با وجود ظاهر خشک مملو از استعدادهای طبیعی ، دریا ، زمین های حاصلخیز ، معادن غنی و فرصت های بی شمار است که در صدر آنها استعدادهای انسانی و فرهنگی ، همت های بلند مردم ، سخت کوشی و عشق به ارزشهای اسلامی و فرهنگ و تمدن ایران زمین قرار دارد .

احمدی نژاد با تصریح به اینکه عشق به فرهنگ و تمدن ایران زمین در تمام زوایای روح و زندگی مردم سیستان و بلوچستان موج می زند ، بیان داشت : مردم این خطه در طول تاریخ از مرزهای عزت و شرف و تمامیت ایران زمین حفاظت کرده و سیستان و بلوچستان دیار شیرزنان و شیرمردان و یلان و عالمان است .

رئیس جمهور سیستان و بلوچستان را سرشار از رحمت و برکت برای ملت ایران و آیندگان توصیف کرد و گفت: مردم این استان مردمانی نجیب هستند که با هوشمندی و همدلی ایستاده و همه توطئه های پیچیده دشمنان بشریت را در یک تاریخ طولانی و بخصوص در سی و دو سال اخیر خنثی کرده اند و همچنان استوار و خستگی ناپذیر هستند .

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود پیامبر عزیز اسلام را کاملترین الگو و بهترین سرمایه برای بشریت عنوان کرد که از سوی خداوند متعال به بشریت هدیه شده است.

وی خاطر نشان کرد : همه وجود پیامبر از جمله فریاد و سکوتش ، نگاهش ، اندیشه اش ،‌مرزبندی هایش و معیارهایش ، الگوهایی جاودانه برای زندگی سعادتمند بشریت از ابتدا تا آخر و همه حرکات ، رفتار ، عبادت، عشق ، محبت و شجاعت نمونه هایی کامل برای سرمشق بشریت است .

رئیس جمهور ادامه داد : دولت اسلامی موظف است با پیروی از پیامبر اسلام (ص) بهترین شرایط زندگی را در جامعه فراهم کند و با اعتقاد به توحید و پافشاری بر عدالت و حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم به صیانت از استقلال منافع ملی و ترویج و ارتقاء کرامت انسانی و عمران و آبادانی کشور بپردازد.

احمدی نژاد ترویج مهرورزی بین مردم ، تلاش برای محبت کردن به مردم ، ترویج رفتارهای پسندیده ، صیانت از آثار و مواریث فرهنگی یک ملت و تلاش برای ساختن جامعه ای الگو را از دیگر وظایف دولت اسلامی به تبعیت از پیامبر اسلام (ص) دانست و اظهار داشت : نماز تجلی یک زندگی سعادتمند است که دارای ساختاری کامل بوده و همه اجزای مورد نیاز انسان و جامعه برای نیل به کمال و سعادت در آن موجود است و دولت اسلامی موظف به اقامه نماز است .

رئیس جمهور افزود: نماز یک جامعه نشان دهنده اندیشه ، اعتقادات ، رفتار ، سنت ها و درجه کمال آن جامعه است.

احمدی نژاد بیان داشت : نماز با نیت آغاز شده و گویای اخلاص در عمل و کار برای خداست و تمرین اخلاص و کار برای خدا انسان را شکست ناپذیر می کند .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نماز بعد از نیت با تکبیر و بزرگ شمردن خدای متعال ادامه می یابد ، گفت : کسی که خدا را از همه بزرگتر بشمارد بقیه قدرت های جهان در برابر او ناچیز جلوه می نمایند و شکست ناپذیر می شود . کسی که در عمل و ایمان خود اخلاص و ایمان داشته باشد و اینکه خدا بزرگترین قدرت جهان است حتما در مسیر کمال پیشرفت خواهد کرد .

احمدی نژاد افزود : نماز بعد از تکبیر با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز می شود، یعنی به نام خدا ، برای خدا و تلاش برای رسیدن به خدا و کاری که این چنین باشد ماندگار و بالنده می شود و همه اجزاء آن نفع و برکت و رحمت برای جامعه خواهد بود .

رئیس جمهور بسم الله الرحمن الرحیم را اعتقاد رحمانیت و رحیمیت خدا دانست و اظهار داشت: چنین اعتقادی دلها را نرم و عاشق می کند و در جامعه ای که بین همه آحاد آن عشق و رحمت و رافت جاری باشد ، ظلم و تبعیض و کینه و جنایت وجود نخواهد داشت.

احمدی نژاد با بیان اینکه مشکلات امروز بشر به خاطر غافل شدن از خدا و بریدن از آسمان است، تصریح کرد : نماز تمرین زندگی انسانی و شرافت مندانه و تمرین عزت و حرکت به سوی کمال و تعالی است و شیطان به دنبال آن است که انسان ها را از نماز و عبودیت حقیقی غافل کرده و به عبودیت خود و تمایلات نفسانی اشان متمایل کند .

 

کد خبر 132266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز