همشهری آنلاین: کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارش فصلی همراه با تندباد که از روز گذشته جنوب استان را فرا گرفته مردم این مناطق از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

مردم جنوب سیستان و بلوچستان از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی اجتناب کنند

به گزارش ايرنا، رضا آزادمنش روز چهارشنبه گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه هواشناسی و تصاویر ماهواره با تشدید جریانات جنوب غرب و تغذیه رطوبت مناسب در نواحی جنوبی، سواحل و ارتفاعات جنوب غربی استان برای 2 روز آینده در بعد از ظهرها و اوایل شب رشد ابر و در برخی نقاط رگبار، رعد و برق، تند باد موقتی و احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به رگباری بودن بارش در این فصل که منجر به طغیان رودخانه‌های فصلی می‌شود به مردم جنوب استان توصیه می‌کنیم علاوه بر خودداری از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی نسبت به حفاظت از محصولات کشاورزی خود نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته هشت میلی‌متر بارندگی در روستای هلنچکان قصرقند گزارش شده است.

آزادمنش گفت: همچنین برای نواحی شمالی استان تا پایان هفته وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در نتیجه کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای نواحی مرکزی استان شامل زاهدان، خاش و نصرت آباد نیز تا پایان امروز احتمال افزایش باد و گرد و غبار وجود دارد.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته دریای عمان مواج و متلاطم بود به طوری که حداکثر ارتفاع موج به سه متر و 90 سانتی‌متر رسید.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته زاهدان با حداقل 20 درجه سانتی‌گراد و دلگان با حداکثر 47 درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از روز گذشته تاکنون هیچ گونه خسارتی ناشی از بارندگی و طغیان رودخانه‌های فصلی در جنوب استان گزارش نشده است.

رضا اربابی افزود: تردد در تمام راه‌های اصلی و فرعی جنوب استان امکان‌پذیر است.

وی اظهار داشت: تمام دستگاه‌های عضو ستاد بحران در جنوب سیستان و بلوچستان تا آخر هفته در حالت آماده‌باش هستند.

حسن مصفا معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های جنوب استان خسارتی نداشته اما با توجه به وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شمال استان به ویژه هیرمند بین مردم سه روستای اکبر آباد، ارجونی و ده نمکی این شهرستان 56 بسته غذایی شامل روغن، ماکارانی، حبوبات، رب و کنسروجات توزیع شده است.

کد خبر 302472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha