همشهری آنلاین: کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ارتفاع موج در سواحل جنوب استان در شبانه‌روز گذشته به سه متر و ۶۶ سانتی‌متر رسید.

ارتفاع موج در سواحل سیستان و بلوچستان به سه متر و ۶۶ سانتی‌متر رسید

به گزارش ايرنا، مرتضی فرجی روز یکشنبه گفت: دریای عمان در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان تا پایان هفته مواج و متلاطم است به طوری که در روزهای پایانی هفته ارتفاع موج به حدود چهار متر نیز می‌رسد.

وی گفت: با نفوذ جریان‌های به نسبت پایدار جوی، مناطق شمالی سیستان و بلوچستان تا روز پنجشنبه از جوی آرام بهره‌مند خواهند بود.

شهرستان‌های شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در هفته گذشته با جوی ناآرام و توفان گرد و غبار رو به رو بودند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با کاهش بادهای 120 روزه سیستان، ناپایداری جوی همراه با رگبار باران و رعد و برق از سمت جنوب تا نواحی مرکزی ادامه خواهد داشت به طوری که در روزهای پایانی هفته رشد ابر، رگبارهای پراکنده باران، رعد و برق و تند باد موقتی در این مناطق رخ می‌دهد.

فرجی تصریح کرد: با توجه به نفوذ بیش‌تر جریانات گرم و مرطوب گستره و میزان بارندگی‌ها از روز چهارشنبه تا جمعه به ویژه در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، قصرقند، سرباز، راسک، نیکشهر و توابع آن بیش‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: احتمال جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: حداقل دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه‌روز گذشته با21 درجه سانتی‌گراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 48 درجه مربوط به شهرستان دلگان در جنوب استان بوده است.

کد خبر 341008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha