چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: گل فشان پیرگل شهرستان خاش، جاذبه‌های طبیعی زیبایی را در منطقه فراهم آورده است.

گل‌فشان پیرگل جاذبه‌ طبیعی در خاش

به گزارش ايسنا، غلامرضا نوری بیان داشت: گل افشان پیرگل در پهنه‌ای با وسعت تقریبی 7 هکتار در منطقه‌ای با خاک‌های زرد رنگ و عاری از هر گونه پوشش گیاهی قرار گرفته است.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان وبلوچستان افزود: در قسمت بالای تپه ماهورها تعداد زیادی مخروط قدیمی و خاموش وجود دارد که بعد از چند سال فعالیت، دهانه آنها مسدود شده و دهانه جدیدی به وجود آورده است.

به گفته نوری جنس رسوبات حاصل از گل فشان رس و مارن است و گل‌های آن تازه، رنگی تیره تا خاکستری به خود گرفته‌اند.

نوری بیان کرد: رسوبات این گل فشان پس از خشک شدن رنگی روشن پیدا کرده و رنگ زرد را به معرض نمایش می‌گذارند.

فرماندار خاش نیز در این رابطه گفت: گل فشان پیرگل شهرستان خاش، جاذبه‌های طبیعی زیبایی را در منطقه فراهم آورده است.

چاکرزهی نداشتن راه مناسب و معرفی ناکافی گل فشان پیرگل را از معضلات عمده در جذب گردشگران عنوان کرد.

وی بیان کرد: برای دسترسی به گل فشان پیرگل که در 90 کیلومتری جنوب خاش قرار دارد باید فاصله ۳۰ کیلومتر جاده خاکی نامناسب و بی‌کیفیت را با هزار درد و مشقت تحمل کرد.

چاکرزهی تصریح کرد: اگر به این منطقه مانند گل فشان تنگ واقع در حوالی چابهار، آب گرم بزمان و ... توجه می‌شد، بسیاری از مردم استان و کشور می‌توانستند از خواص فراوان آن بهره ببرند.

نماینده علی دولت در خاش گفت: پیر گل یکی از جاذبه‌های دینی و مهم شهرستان خاش است و می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان به شمار آید، اما باید راه دسترسی خوب و امکانات لازم برای گردشگران مهیا شود تا گردشگران برای مراجعه به آنجا با مشکلی مواجه نشوند.

کد خبر 356994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha