همشهری آنلاین: دبیر کل جمعیت هلال احمر از عادی شدن وضعیت سیل در شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان و امدادرسانی نیروهای هلال احمر خبر داد.

سیل در سیستان

مصطفی محمدیون که صبح امروز به منظور ارزیابی شرایط و نحوه امدادرسانی به هموطنان محصور در سیل و آب‌گرفتگی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در این منطقه به ایسنا گفت: امدادرسانی در روستاهای منطقه زرآباد وچاربهار که تمرکز سیل در آن مناطق بوده است، به طور کامل انجام شده و این مناطق در وضعیت عادی قرار گرفته اند و در حال حاضرمشکل خاصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر با تمام امکاناتش در سه روز گذشته به مردم یاری رسانده و حدود چهار اردوگاه در منطقه چابهار و زرآباد ایجاد کرده است. همچنین حدود 7345 نفر را اسکان داده و235 عملیات را با حضور 1300 امدادگر انجام داده است و به حدود 2371 خانوار کمک کرده‌اند.

محمدیون بااشاره به اینکه در سایر شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان نیز وضعیت عادی است، افزود: کلیه امکانات هلال‌احمر اعم از نیروی انسانی و تجهیزات حاضر در انبارها در اختیار مردم بوده و جمعیت هلال احمر آماده خدمت رسانی به مردم است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون شرایط و وضعیت انبارهای امدادی و تجهیزات و مواد غذایی مناسب است، عنوان کرد: در صورت نیاز به کمک بیشتر به سیل زدگان و امدادرسانی امکانات لازم فراهم خواهد شد.

کد خبر 360044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha