همشهری آنلاین: وزیر دفاع کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر وزیر دفاع انگلیس گفت: دولتمردان این کشور بجای این اظهارات مشمئزکننده که نتیجه‌ای جز تشدید نفرت عمومی ندارد، از مردم منطقه عذرخواهی کرده و بیش از این علیه منافع ملی آنان اقدام نکنند.

به گزارش  اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که برای شرکت در هشتاد و هشتمین سفر استانی به استان کرمانشاه سفر کرده است، در واکنش به اظهارات اخیر ویلیام فوکس وزیر دفاع انگلیس مبنی بر اینکه در صورتی که ایران برنده تحولات کنونی منطقه باشد، نه تنها برای منطقه بلکه برای امنیت جهان عامل خطر خواهد بود، طی سخنانی اظهار داشت: برنده اصلی بیداری اسلامی، مردم مسلمان و آزاده منطقه هستند که از سیاست‌های استعماری، استبدادی و مداخله‌جویانه آمریکا و انگلیس به ستوه آمده‌اند و برای رهایی از سلطه آنان قیام کرده‌اند.

وحیدی با بیان اینکه کشورهای غربی بویژه آمریکا و انگلیس که دارای ماهیت جنگ‌طلبانه، مداخله جویانه و سلطه‌گر هستند، بر اثر تحولات منطقه و حرکت‌های مردمی ضدسلطه آنان، سردرگم و مبهوت شده‌اند، گفت: آنان دچار تناقض‌گویی شده‌اند، از طرفی تحولات منطقه را حرکتی برای آزادی و اصلاحات اعلام می‌کنند، اما در عین حال اظهار می‌دارند در صورتیکه ایران برنده تحولات منطقه باشد، امنیت جهانی به مخاطره می‌افتد. اگر سمت و سوی تحولات منطقه به سوی آزادی ملتها و اصلاحات است، پس نگرانی آنان از چیست؟

وی افزود: البته برای ما روشن است که علت اصلی نگرانی آنان قطع شدن دست آنان از ذخایر و منابع سرشار منطقه است که با قیام و پایداری ملتها در حال تحقق است. مطمئناً هوشیاری مردم منطقه مانع از سوء استفاده قدرتهای سلطه‌گر از تحولات اخیر خواهد شد و تلاشهای تفرقه‌افکنانه آنان را ناکام می‌کند.

وحیدی در ادامه تاکید کرد: سابقه سیاه استعمار پیر انگلیس نشان می‌دهد که آنان نه نگران حقوق بشر هستند و نه آزادی و استقلال کشورها و ملتهای منطقه را محترم می‌شمارند. جنایات بیشمار آنان در اقصی نقاط جهان، تولید انبوه سلاح‌های کشتار جمعی و حمایت بی‌قید و شرط از رژیم تروریستی و هسته‌ای اسرائیل و برخورد خشونت‌آمیز آنان با مردم کشور خودشان گواه این مدعاست.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود تکرار ادعاهای بی‌پایه و اساس آنان در خصوص تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای با هدف انحراف افکار عمومی جهان از مطالبات بر حق مردم منطقه ذکر کرد و افزود: تکرار این ادعای دروغ، اهداف دیگری نیز دارد که از جمله سرپوش گذاشتن به خطرات ناشی از انبار سلاح‌های هسته‌ای رژیم غاصب صهیونیستی است که کل منطقه را تهدید می‌کند.

وحیدی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران و ملت‌های منطقه در طول تاریخ شاهد اقدامات ضدبشری و ضدایرانی دولت انگلیس بوده و همین موجب انزجار و نفرت ملت‌های منطقه از دولت انگلیس شده‌ است. دولتمردان این کشور بجای این اظهارات مشمئزکننده که نتیجه‌ای جز تشدید نفرت عمومی ندارد، از مردم منطقه عذرخواهی کرده و بیش از این علیه منافع ملی آنان اقدام نکنند.

کد خبر 131624
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز