همشهری‌آنلاین: کاردار انگلیس در تهران امروز در پاسخ به اظهارات غیر واقعی ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس درباره دخالت جمهوری اسلامی ایران در تحولات سوریه، به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان به وی ابلاغ شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این دیدار رئیس اداره اول غرب اروپای وزارت امور خارجه با اشاره به اتهامات وارده از جانب وزیر خارجه انگلیس و تکرار آن ازجانب یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه این کشور که بدون هیچ گونه مدرک و دلیلی بیان شده است؛ تاکید کرد: این اظهارات کاملا بی پایه و اساس بوده و بر مبنای یک سلسله دروغ پردازی صورت پذیرفته است.

وی افزود: دولت انگلیس به دلیل اقدامات مداخله آمیز و ایفای نقش مخرب در تحولات منطقه بخصوص آموزش نیروهای نظامی برخی کشورها برای سرکوب مردم، صلاحیت طرح اینگونه مطالب و اظهار نظرها در باره سایر کشورها را ندارد.

در این دیدار همچنین اظهارات مداخله جویانه مقامات انگلیسی در امور داخلی کشورمان تقبیح و از رویکرد دوگانه و متناقض این کشور در قبال تحولات منطقه انتقاد شد.

کاردار انگلیس در پاسخ گفت: اعتراض وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اظهارات مقامات انگلیسی را در اولین فرصت به اطلاع مقامات کشور متبوع خود خواهد رساند

کد خبر 137197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز