همشهری آنلاین: حزب سوسیالیست فرانسه با کسب 36.2 درصد آرا در دور دوم انتخابات محلی این کشور موفق به پیروزی در برابر حزب حاکم جنبش برای اتحاد مردمی (UMP) به رهبری "نیکلا سارکوزی" شد.

 شکست حزب سارکوزی در انتخابات محلی فرانسه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شینهوا، نتایج اولیه اعلام شده از سوی وزارت کشور فرانسه در شب گذشته نشان می دهد که در دور دوم انتخابات محلی این کشور حزب سوسیالیست با کسب 36.2 درصد آرا حزب حاکم جنبش برای اتحاد مردمی (UMP) به رهبری "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهوری فرانسه را شکست داده است.

این نتایج نشان می دهد که حزب حاکم جنبش برای اتحاد مردمی در انتخابات محلی فرانسه 18.6 درصد آرا و حزب راستگرای افراطی موسوم به "جبهه ملی" به رهبری "مارین لوپن" 11.1 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

پیش از انتخابات محلی اکثریت اعضای شورای فرانسه در 58 استان را سیاستمداران چپگرا و در 42 استان سیاستمداران راستگرا تشکیل داده بودند.

البته با توجه به شکست سارکوزی در انتخابات محلی پیش بینی می شود که رئیس جمهوری فرانسه شانس بالایی را برای پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری در سال 2012 نداشته باشد، زیرا بسیاری از فرانسوی ها از عملکرد سارکوزی ناراضی هستند.

 در همین حال نظرسنجی ها نشان می دهد مارین لوپن رهبر جناح راست افراطی فرانسه نسبت به سارکوزی شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور دارد.

کد خبر 131043
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز