همشهری آنلاین: خانواده قربانیان حادثه انفجار درکراچی خواستار استماع سخنان نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه و ژاک شیراک رییس جمهوری پیشین این کشور در دادگاه شدند.

سارکوزی

به گزارش ایرنا ،خانواده های قربانیان حادثه انفجارکراچی که به موضوع انفجار تروریستی باور نداشته و از قاضی پرونده خواسته‌اند تا از نزدیک سخنان نیکلا سارکوزی و ژاک شیراک را استماع کنند.

درحادثه انفجار کراچی که به گروه های تروریستی نسبت داده شده ازجمله یازده فرانسوی جان باختند و در همین حال وکیل خانواده های قربانیان نیز روزجمعه درگفت وگو با خبرنگاران گفت : موکلان وی معتقدند که فرزندان و شوهران آنان به خاطر به هم نخوردن معامله فروش تسلیحات به پاکستان و درمیان بودن رشوه خواری قربانی شده اند و انفجار مزبور نیز به هیچ وجه تروریستی نبوده است.

این درحالیست که دولت فرانسه این حادثه را به گروه های تروریستی نسبت داده و آنرا اقدامی کاملا تروریستی معرفی کرد.

' اولیویه موریس'با اشاره به اعترافات اخیرشارل میون وزیردفاع اسبق فرانسه درزمینه وجود رشوه خواری دراین پرونده افزود : ما از 'وان رویمبک ' قاضی پرونده مزبورخواسته ایم تا ازجمله رییس جمهوری فعلی، رییس جمهورقبلی و همچنین ' دومنیک دویلپن 'نخست وزیر دوره شیراک را به دادگاه احضارکرده و درحضور خانوانده آنان به پرونده شان رسیدگی کند.

موریس با اشاره به اینکه رییس جمهوری فرانسه هم اکنون ازمصونیت برخورداراست،گفت: با این وجود، خانواده قربانیان اصرار دارند که امکان استماع رییس جمهوری ممکن بوده و بایستی رییس جمهوری فرانسه تمامی ابهامات را در این مورد برطرف کند.

ساکوزی به هنگام فروش زیردریایی به پاکستان درسال 1995 میلادی،مسوول انتخابات ریاست جمهوری ' ادوارد بالادور' و خزانه دار حزب/ آر.پی.آر/ فرانسه بوده و متهم است که این رشوه ها را برای مبارزات انتخاباتی بالادور هزینه کرده است.

کد خبر 121049
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز