حضرت فاطمه معصومه(س)، خواهر گرامی امام رضا(ع) در سال 173قمری در مدینه به دنیا آمد.

حضرت معصومه

  ایشان بانویی سخنور، معلمی توانا و در زهد و تقوا برجسته بود. حضرت معصومه(س) یک سال پس از ورود برادرش به خراسان به قصد دیدار وی از مدینه به سمت خراسان حرکت کرد، اما پس از حوادثی که در شهر ساوه برای آن حضرت پیش آمد، بیمار شد. چون حضرت معصومه(س) در شرافت و فضیلت شهر قم احادیثی را از پدران خود شنیده بود، عزم این شهر کرد و پس از 17روز توقف در قم، در دهم ربیع‌الثانی سال 201 قمری به ملکوت‌اعلی پیوست.

انفجار بمب در مراسم نماز جمعه تهران توسط منافقین

در زمانی که رژیم بعث، به بمباران و موشک‌باران نماز جمعه تهدید می‏کرد، منافقان که به مزدوران رژیم بعثی تبدیل شده بودند ، بیکار ننشسته و با یک طرح از قبل تعیین شده و هماهنگ با رژیم عراق، نماز جمعه تهران را در 24 اسفند سال 63 به خاک و خون کشیدند. در این جنایت 14نفر شهید و 88 نفر مجروح شدند. مقام معظم رهبری که در آن زمان در مقام ریاست‌جمهوری و امامت‌جمعه تهران در حال ایراد خطبه‌های نماز بودند، پس از انفجار بمب، با صلابت به خطبه‌ها ادامه دادند و این امر موجب تقویت روحیه ضداستکباری نمازگزاران و امت شهید پرور شد.

سردار عاشورایی خیبر

شهید همت با وجود بی‌خوابی‌های مکرر همچنان به ادای تکلیف و اجرای فرمان امام (ره) مبنی بر حفظ جزایر می‌اندیشید و خطاب به برادران پاسدار و بسیجی می‌گفت: برادران امروز مسئله ما، مسئله اسلام و حفظ و حراست از حریم قرآن است. بدون تردید یا همه باید پرچم سرخ عاشورایی حسین(ع) را به دوش کشیم و قداست مکتبمان، مملکت و ناموسمان را پاسداری و حراست کنیم و با گوشت و خون به حفظ جزیره، همت کنیم، یا اینکه پرچم ذلت و تسلیم را در مقابل دشمنان خدا بالا ببریم و این ننگ و بدبختی را به دامن مطهر اعتقادمان روا داریم، که اطمینان دارم شما طالبان حریت و شرف هستید. رزمندگان لشکر نیز با تمام توان در برابر دشمن مردانه ایستادگی کردند. او هنگامی که جلو رفت تا وضع جبهه را از نزدیک بررسی کند گلوله توپ در نزدیکی‌اش اصابت ‌کرد و این سردار دلاور به‌همراه معاونش در تاریخ 24 اسفند 1363 دعوت حق را لبیک‌ گفت.

اعدام سردبیر روزنامه پراودا

نیکلای ایوانویچ بوخارین تئوریسین کمونیست و بلشویک روسی و سردبیر روزنامه پراودا در سال1888میلادی در مسکو در دوران امپراتوری روسیه به‌دنیا آمد. او از جمله کسانی بود که ابتدا علیه تروتسکی با استالین متحد شد و سپس، در اواخر دهه 20 به مخالفت با او برخاست و درنتیجه توسط استالین در 15 مارس 1938 اعدام شد. بوخارین، از رهبران تئوریک حزب بلشویک بود و آثار او، آثاری بسیار پیچیده در مورد اقتصاد و سوسیالیسم بازار است.

ترور ژولیوس سزار

گایوس ژولیوس سزار‌،در 12 و بنابر نقلی در 13جولای سال 100 پیش از میلاد چشم به جهان گشود. وی دیکتاتور و رهبر نامدار سیاسی و نظامی جمهوری روم بود. او در کنار کراسوس و پومپی یکی از فرماندهان سه گانه روم است. او بنیانگذار امپراتوری روم و بزرگ‌ترین فاتح تاریخ روم باستان شناخته می شود . سزار به عنوان قدرتمندترین فرد امپراتوری روم ، دوران قدرت کوتاهی داشت زیرا در 15 مارس سال 44 قبل از میلاد، در توطئه‌ای که علیه وی ترتیب داده شده بود توسط چند سناتور از جمله بروتوس فرزند خوانده‌‌اش با ضربات خنجر به قتل رسید. او در پی چند جنگ داخلی که به راه انداخت ، فرمانروای بی چون و چرای روم شد و راه به سوی خودکامگی پیمود که این کار سناتورها را به کشتن او واداشت . 2سال پس از مرگ وی سنای روم او را یکی از خدایان روم شناخت.

کد خبر 130420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز