یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ساعت 12 امروز 15 اسفند در بازار آزاد تهران به 385 هزار و 500تومان رسید که در مقایسه با دیروز، پنج هزار و 500 تومان کاهش داشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمد وفادار با بیان اینکه قیمت سکه در هفته پیش به طور غیر واقعی افزایش یافته بود افزود: نوسانات بازار داخلی ارز و کمبود شمش طلا یکی از مهمترین علل این افزایش بود.

وی افزود: بانک مرکزی توانست با عرضه سکه و شمش طلا از طریق بانک کارگشایی ، قیمت سکه را متناسب با قیمت جهانی طلا کاهش دهد.

بانک مرکزی اعلام کرده است جلسه حراج انواع سکه بهار آزادی و شمش طلا یک کیلویی در بانک کارگشایی همچنان ادامه می یابد و در صورت افزایش تقاضا ، این جلسات همه روزه برگزار می‌شود.

علی عادلی رئیس بانک کارگشایی هم گفته است انواع سکه بهار آزادی از جمله تمام ، نیم و ربع سکه فقط در بسته‌های صدتایی و با قیمت پایه بانک مرکزی در این بانک، حراج و به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، امروز در بازار آزاد تهران در ساعت 12 نسبت به دیروز با شش هزار تومان کاهش ، 442 هزار و 500 تومان فروخته شد.

وفادار افزود: نیم و ربع سکه نیز امروز در بازار آزاد تهران در ساعت یاد شده به ترتیب 191 هزار و 800 و 103 هزار و 800 تومان معامله شد که در مقایسه با دیروز به ترتیب 2500 و 900 تومان کاهش نشان می دهد.

وی گفت: امروز هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت ساخت هم در بازار آزاد تهران با حدود 600 تومان کاهش نسبت به دیروز 38 هزار و 900 تومان فروخته شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت هر قطعه سکه یک گرمی در بازار آزاد امروز تهران را هم 49 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با دیروز 900 تومان کاهش داشته است.

کد خبر 129881
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز