همشهری‌آنلاین: بانک مرکزی اعلام کرد: جلسه حراج انواع سکه بهار آزادی در بسته‌های یکصد قطعه‌‌‌ای و شمش طلا، در بانک کارگشایی همچنان ادامه می‌یابد و در صورت افزایش تقاضا، جلسات حراج همه روزه خواهد شد

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، رییس بانک کارگشایی با اشاره به تقاضا برای خرید طلا گفت: برای پاسخگویی به نیاز متقاضیان، دیروز پنجشنبه نیز جلسه فوق‌العاده حراج انواع سکه بهار آزادی و شمش طلا با قیمت پایه بانک مرکزی برگزار شد.

علی عادلی تصریح کرد: در بانک کارگشایی به جز سکه‌های یادبود، انواع سکه بهار آزادی شامل تمام، نیم و ربع بهار آزادی فقط در بسته های یکصد قطعه‌ای با قیمت پایه بانک مرکزی به حراج گذاشته و به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای عرضه و خرید در بانک کارگشایی تعیین نشده است، گفت: متقاضیان خرید طلا از بانک کارگشایی می‌توانند از ساعت 16 روز شنبه در جلسه حراج بانک کارگشایی واقع در میدان محمدیه تهران حضور یابند و سکه‌های مورد نظر خود را خریداری کنند.

رییس بانک کارگشایی درباره تغییرات قیمت طلا در روزهای اخیر گفت: طلا در هر کشور تابع قیمت جهانی آن است اما بانک مرکزی به عنوان مسئول تنظیم بازار طلا هنگام افزایش بی رویه قیمت می‌تواند با عرضه انبوه سکه، جلوی قیمت کاذب و حباب گونه آن را بگیرد.

عادلی با اشاره به سال‌ها تجربه در بانک کارگشایی گفت: در مواقعی که بازار داخلی دچار التهاب و افزایش کاذب قیمت طلا و سکه شده بانک کارگشایی توانسته است با عرضه انبوه سکه حتی در یک روز 10 هزار تومان از قیمت سکه بکاهد.

وی افزود: در روزهای اخیر هم، عرضه سکه و شمش طلا در بانک کارگشایی موجب شده است قیمت حبابی طلا از بین برود و قیمت طلا در کشور تا سطح قیمت جهانی کاهش یابد.

رییس بانک کارگشایی گفت: در جلسه فوق العاده حراج سکه در روز پنجشنبه، قیمت پایه بانک مرکزی پایین تر از قیمت روز چهارشنبه تعیین شد و مبنای معاملات قرار گرفت.

عادلی همچنین از آمادگی کامل بانک کارگشایی برای عرضه همه روزه انبوه سکه بهار آزادی و شمش طلا به منظور تأمین نیاز متقاضیان خبر داد.

بانک کارگشایی وابسته به بانک ملی یکی از مجراهای عرضه انواع سکه بهار آزادی بانک مرکزی است که به طور معمول سه روز در هفته سکه‌های طلا را در بسته‌های یکصد قطعه‌ای به خریداران عرضه می کند.

بانک کارگشایی در تهران خیابان مولوی، غرب میدان محمدیه واقع است

کد خبر 129672

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز