همشهری آنلاین: رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا از سالها قبل شبکه‌سازی برای اغتشاش در ایران را برنامه‌ریزی کرده بود، پیش بینی کرد: آمریکا قصد دارد در سال آینده با گره زدن تحریم‌ها به موج جدید هدفمندی یارانه‌ها مردم را ناراضی جلوه دهد و سپس دست به کودتای مخملی بزند.

طائب

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران عصر پنجشنبه در همایش سراسری دادستان‌های کل کشور با اعلام این مطلب افزود: آمریکایی‌ها برای استراتژی‌های قرن 21 خود مطرح کردند که باید آمریکا از رهبری غرب به رهبری کل جهان سوق داده شود و در قرن 21 رهبری جهان به دست آمریکا باشد و برای این امر در اواخر قرن 20 دو پروژه طراحی کردند که پروژه اول در حوزه دهکده جهانی بود و پروژه دوم استراتژی امنیت ملی آمریکا.

وی ادامه داد: پروژه اول در سال 1997 تنظیم شد و پروژه دوم پس از 3 سال فعالیت در سال 2002 به اتمام رسید و در اختیار مسئولان آمریکایی گذاشته شد. آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که عمده چالش‌هایی که برای تحقق این 2 پروژه مطرح می‌شود در منطقه خاورمیانه، اروپا، شرق آسیا و آسیای میانه است.

طائب با اشاره به این مطلب که عمده رفع موانع چالش‌ها بر سر موضوع خاورمیانه مطرح می‌شود، گفت: آنها به این نتیجه رسیدند که اگر خاورمیانه قدیم را با برخی کشورها پیوند بزنند می‌توانند خاورمیانه جدید را بسازند و بدین ترتیب قدرت برتر را تحقق بخشند.

وی با اشاره به این مطلب که آنها به این نتیجه رسیدند که برای آنکه بتوانند به اهداف خود برسند باید آمریکا را به عنوان مغز جهان مطرح کنند و بر این باورند که مغز برای تداوم حیات خود باید قلب داشته باشد، گفت: آنها معتقدند قلب جدید خلیج فارس است و تا زمانی که قلب را در اختیار نگیرند نمی‌توانند ادامه حیات دهند و مستلزم این امر ساختن ایرانی جدید است و باید مسئله ایران را حل کنند.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با اشاره به این مطلب که آنها برای رسیدن به این موضوع 3 محور طراحی کردند که عبارت بود از بی‌ثبات سازی کشورهای محور ایران، بی‌ثباتی محیط ایران و سوم بی‌ثباتی نظام حاکم بر ایران گفت: بر این اساس یک تیم 6نفره از استراتژیست‌های آمریکایی با بکارگیری مرکز مطالعات خود طرحی را برای اوباما علیه ایران تدوین کردند.

وی ادامه داد: اطلاعات ما می‌گوید که این طرح توسط دولت آمریکا در متن کار قرار گرفته و با این طرح عناد و دشمنی را دنبال می‌کنند.

طائب با اشاره به این مطلب که آمریکایی‌ها 9 گزینه با نام راهی به سوی ایران تدوین کردند، گفت: 2 گزینه دیپلماتیک، 3 گزینه نظامی، 3 گزینه داخلی و یک گزینه هم محدودسازی و مهار بوده است.

وی با اعلام این مطلب که در گزینه دیپلماتیک که دولت آمریکا از ابتدای سال 88 این گزینه را با 2 رویکرد تعامل و اقناع مورد بررسی قرار داد، گفت: در سیاست تعامل چکش و چماق وجود دارد اما در گزینه اقناع خبری از این دو گزینه نیست که دولت اوباما گزینه تعامل را پیش روی خود قرار داد.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران افزود: در ابتدای سال 88 که اوباما پیامی به ملت ایران داد امید داشت تا در بستر انتخابات سال 88 به حاکمیت برسد اما رهبر انقلاب این موضوع را افشا کرد و نسبت به آن موضع‌گیری کرد.

وی در تشریح 3 گزینه نظامی آمریکا خاطر نشان کرد: ابتدا جنگ تمام عیار آمریکایی مد نظر بود و 2 گزینه دیگر جنگ محدود رژیم صهیونیستی و آمریکا بود اما آنها سیاست جنگ را رد کرده زیرا به این نتیجه رسیدند که اگر به این سمت بروند نیاز دارند که حداقل 2 درصد جمعیت ایران نیرو داشته باشند یعنی یک میلیون و 400 هزار نفر در صورتی که نمی‌توانستند این تعداد را سازماندهی کنند.

طائب به گزینه‌های محدودسازی اشاره کرد و گفت: آنها بر روی مسئله کودتای مخملی و شورش‌های قومی و جریانی تمرکز کردند اما در کودتای مخملی که هدف اصلی آن براندازی نظام جمهوری اسلامی بود خوشبختانه موفق نشده‌اند.

وی با اشاره به این مطلب که آنها به دنبال ایجاد حکومتی بودند که بیشترین همکاری را با منافع آمریکا داشته باشد، افزود: اینها امیدوار بودند با حرکتی که در انتخابات 88 انجام می‌دهند رفتار جمهوری اسلامی عوض شود.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به حوزه اطلاعات اشاره کرد و گفت: آنها معتقدند نیازمند اطلاعات دقیقی هستند و آمریکا باید از رهبرانی حمایت کند که توسط افراد امنیتی خریداری نشده باشند. بر این اساس آمریکایی‌ها شبکه‌سازی‌های خود را از سالها قبل در ایران انجام داده‌اند و برای ورود به جریان فتنه و استفاده از بستر انتخابات زیرساخت‌های خود را آماده کردند و برای سازماندهی اغتشاشات برنامه‌ریزی کردند.

وی به تشکیل شبکه‌ای با عنوان مدافعان حقوق بشر در سال 84 اشاره کرد و ادامه داد: موفق شدیم در ابتدای سال 89 با آنها برخورد کنیم و دریافتیم که طرح آنها اینگونه بوده که سازمان منافقین پس از قرارگیری در لیست گروهک‌های منافق به سفارش آمریکا این شبکه را ایجاد کنند.

طائب همچنین با اشاره به این مطلب که آمریکایی‌ها در عین حال برای آنکه جریان شورش‌گری خود را ادامه دهند شبکه‌هایی را راه‌اندازی کردند که به برخی از آنها اشراف پیدا کردیم و به زودی با آنها برخورد خواهیم کرد، بیان داشت: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند می‌توانند این مسیر را ادامه دهند اما آنچه را که شاهد آن هستیم این است که ریزش‌هایی ایجاد شد و دیگر شبکه‌های سازماندهی داخلی با آنها همراه نشدند.

وی با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها اگر بخواهند فراخوانی بزنند آن فراخوان را توسط رسانه‌های خود می‌زنند و از شبکه‌های داخلی حمایت می‌کنند، گفت: آمریکا پس از شکست در کودتای مخملی سال گذشته به این سمت رفت که با نگاهی قومی و مذهبی در شمال غرب و جنوب شرق کشور وارد شود و امسال نیز استفاده از اسلحه را آغاز کرد و شاهد آن هستیم که سازماندهی خود را در ترورهای هدفمند قرار داده که در این بین هم دانشمندان هسته‌ای را مورد هدف قرار داده و هم سوژه‌هایی را برای اختلافات قومی ایجاد کرده است.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ادامه داد: در مسئله نظامی آمریکا اول سال 89 اقدام به برگزاری مانورهایی کرد و به این ترتیب می‌خواست قدرت نظامی خود را به رخ بکشد که در این امر موفق نشد و نمونه آن برخورد ایران با زیردریایی بود که قصد عبور از تنگه هرمز داشت.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد خاورمیانه جدید در حال تحقق است، گفت: متأسفانه دشمنان بالاخص آمریکا قصد دارند با ورود خود به اینگونه انقلاب‌ها بر روی این موج‌های به وجود آمده سوار شوند و این انقلاب‌ها را به نفع خود مصادره کنند.

طائب در خاتمه سخنان خود به استراتژی سال 90 آمریکا برای ایجاد مشکل در کشورمان اشاره کرد و گفت: آنها در پی آن هستند تا در فصل اول سال 90 با گره زدن تحریم‌ها به موج جدید هدفمندی یارانه‌ها مردم را ناراضی جلوه دهند و سپس در فصل چهارم به کودتای مخملی دست بزنند.

 

 

کد خبر 129754
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز