همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران پیش‌بینی کرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مجدداً در انتخابات ریاست ‌مجلس خبرگان شرکت کرده و به ریاست آن نیز انتخاب می‌شود.

نماینده تهران

اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، راجع به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان رهبری و حواشی مطرح در این خصوص اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری متشکل از فقهای منتخب مردم است که معمولاً اهل هوا و هوس نیستند و مصالح را در نظر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ما در کار آنها دخالت نمی‌کنیم، تاکید کرد: جریان‌های سیاسی نمی‌توانند در تصمیم‌گیری خبرگان رهبری موثر واقع شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته جو کشور و مسائل آینده همواره مورد توجه خبرگان بوده و مصالح را به آینده‌نگری می‌سنجند.

بادامچیان با بیان اینکه وظیفه خبرگان نظارت بر ولی‌ فقیه می‌باشد، خاطرنشان کرد : بنابراین نباید تصمیم‌گیری و اقدامات اعضای آن، تحت تاثیر مسائل غیر مرتبط قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظرم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مجدداً برای ریاست‌مجلس خبرگان شرکت کرده و به ریاست آن انتخاب می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص مواضع اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که بر حاکم شدن فضای منطق و قانون تاکید داشت و خواستار مداخله دلسوزان به دور از فضای عصبانیت بود، گفت: آقای هاشمی رفسنجانی پس از حوادث سال گذشته 3 موضع جداگانه داشت، ابتدا در بیانیه‌ مجلس خبرگان که در اجلاس قبل با انشای سید احمد خاتمی صورت گرفت علیه فتنه‌گران موضع‌گیری کرد و سپس در صدا و سیما موضعی را در این خصوص گرفت و هر‌گونه حرکت غیرقانونی را حرام اعلام کرد و موضع اخیر وی نیز به نظر من بیشتر ناظر به مسئله فتنه‌گران بود.

 

کد خبر 129364
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز