همشهری آنلاین: درحالی که دو خبرگزاری فارس و مهر به نقل از مسئول دفتر آیت الله مهدوی کنی اعلام کرده اند که ایشان در انتخابات ریاست مجلس خبرگان شرکت می کند حسن روحانی عضو مجلس خبرگان این اخبار را شایعات بی اساس خوانده است.

عضو خبرگان

خبرگزاری مهر نوشت: حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی مسئول دفتر آیت‌الله مهدوی کنی در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص حضور آیت الله مهدوی کنی در انتخابات مجلس خبرگان گفت: بنا به دعوت حدود 60 نفر از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و تقاضا از ایشان برای حضور در انتخابات ریاست مجلس خبرگان آیت الله مهدوی کنی به این درخواست پاسخ مثبت دادند و قصد دارند که در انتخابات پیش روی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نامزد ریاست شوند.

وی در ادامه خبر دو پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به آیت الله مهدوی کنی مبنی بر حضور در انتخابات ریاست مجلس خبرگان را تایید کرد و گفت: این پیامها شفاهی بوده است.

مسئول دفتر آیت‌الله مهدوی کنی همچنین تصریح کرد: برخی سخنان مبنی بر عدم حضور آیت الله مهدوی کنی در انتخابات مجلس خبرگان کذب محض است

خبرگزاری فارس نیز این خبر را منتشر کرد: مسئول دفتر آیت‌الله مهدوی ‌کنی اخبار منتشر‌شده در خصوص عدم کاندیداتوری ایشان را برای ریاست مجلس خبرگان رهبری تکذیب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهار داشت: بیش از 50 تن از اعضای مجلس خبرگان رهبری از آیت‌الله مهدوی کنی کرارا تقاضا کردند که در انتخابات آتی هیئت رئیسه، نامزد ریاست مجلس شوند که ایشان هم به درخواست آنها پاسخ مثبت دادند.

وی خاطر‌نشان کرد: خبری که برخی سایت‌ها از قول آقای اسدالله بادامچیان در خصوص عدم نامزدی آیت‌الله مهدوی کنی برای ریاست مجلس خبرگان به احترام آقای هاشمی رفسنجانی منتشر کردند، کذب محض است.

حجت‌الاسلام میرلوحی با اشاره به تماس اخیر خود با بادامچیان به نقل از وی گفت که "من چنین مطلبی را نگفته‌ام ".

خبرگزاری ایلنا نیز به نقل از حسن روحانی دو خبر فوق را تکذیب کرد و نوشت: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هنوز نمی‌دانیم چه کسانی کاندیدای ریاست خبرگان هستند، در پاسخ به این سوال که بعضی از اعضای خبرگان از مهدی کنی درخواست کردند تا کاندیدا شوند ،گفت:‌ اینها شایعات بی‌اساس است.

حسن روحانی در حاشیه مراسم ختم داماد امام (ره) در پاسخ به سوالی در مورد پیش‌بینی ایشان از ترکیب آینده هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ممکن است در ترکیب هیات رئیسه خبرنگان تغییر جزئی ایجاد شود، اما به نظر نمی‌رسد تغییر عمده‌ای رخ دهد.
وی با بیان اینکه هنوز نمی‌دانیم چه کسانی کاندیدای ریاست خبرگان هستند، در پاسخ به این سوال که بعضی از اعضای خبرگان از مهدی کنی درخواست کردند تا کاندیدا شوند ،گفت:‌ اینها شایعات بی‌اساس است.

روحانی همچنین در مورد موضع بعضی افراد خبرگان در مورد حوادث 25 بهمن یادآور شد: مجلس خبرگان اخیرا در بیانیه مفصلی موضع خود را بیان کرده است.

کد خبر 129456
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز