شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری اجلاس خبرگان رهبری در روزهای هفدهم و هجدهم اسفندماه در تهران به تشریح جزییات این نشست پرداخت.

 آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که این اجلاس در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته‌ جاری ( 17 و 18 اسنفند) در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، گفت: در ابتدای جلسه آیاتی از قرآن کریم تلاوت می‌شود، سپس رئیس مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخن خواهد پرداخت و پس از آن نطق‌های قبل از دستور را خواهیم داشت.

 وی ادامه داد: در روز اول اجلاس، کمیته 5 نفره جهت تنظیم بیانیه پایانی خبرگان تشکیل و اعضای آن توسط اعضای خبرگان انتخاب خواهند شد.

 خاتمی با بیان این‌که همچنین در این اجلاس، انتخابات هیات رئیسه و کمیسیون‌های خبرگان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: دو طرح در این اجلاس مورد بحث قرار خواهد گرفت، یک طرح در رابطه با تنظیم ساماندهی نطق‌های قبل از دستور و طرح دیگر برای انعکاس مباحث مربوط به خبرگان است که در آیین‌نامه نیز قید شده است و بر اساس این طرح هیات رئیسه می‌تواند هر بخش و یا بخش‌هایی از مباحث خبرگان را که تشخیص می‌دهد علنی کرده و منعکس کند.

 این عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: درصورت تصویب این طرح، مردم در جریان مباحث بیشتر خبرگان قرار می‌گیرند.

 وی با بیان این‌که کاندیداهای هیات رئیسه مجلس خبرگان و کمیسیون‌های آن در روز اول مشخص و در مورد آن‌ها رای‌گیری می‌شود، گفت: در این انتخابات یا افراد خود کاندیدا می‌شوند و یا از سوی دیگر اعضا کاندیدا خواهند شد که معمولا این گونه بوده که از سوی دیگر اعضاء کاندیدا شده‌اند.

 خاتمی اظهار کرد: در این اجلاس علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه حضور پیدا خواهد کرد و در مورد خیزش‌های اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا سخنرانی می‌کند، همچنین دکتر جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره فتنه صحبت می‌کند.

کد خبر 129780
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز