همشهری آنلاین: نخستین جشنواره قلم در سطح کشور با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت اندیشه اسلامی ـ ایرانی و در راستای رشد و بالندگی هنر نمایشنامه نویسی و تشویق و تقدیر از فرهنگ بومی این مرز و بوم برگزار خواهد شد.

نمایشنامه

 به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، علاقمندان می توانند تا 25 اسفند ماه طرح نمایشنامه خود را با اتکاء به مفاهیمی چون پیروزی انقلاب اسلامی ، 8 سال دفاع مقدس ، مناسبت های مذهبی، آداب و رسوم و آئین ها و مناسک منطقه ای، اقتباس از ادبیات کهن و یا معاصر ایران و سرگذشت های تاریخی به دبیرخانه این جشنواره واقع در فرهنگسرای نیاوران ارسال کنند.

به گفته برگزار کنندگان جشنواره ،زمان اجرای نمایش های طرح های ارایه شده نباید بیش از 60 دقیقه باشد و طرح های ارسالی منحصراً باید برای شرکت در این جشنواره تنظیم شده و در دیگر جشنواره ها و یا مسابقات ارایه نشده باشد.

هنرمندان می توانند آثار خود را از طریق مراجعه حضوری و یا پست پیشتاز به نشانی دبیرخانه و برای سهولت کار و کمک به تسریع در امور بوسیله پست الکترونیک ghalamnia@gmail.com و یا فاکس طرح مورد نظر به شماره 02122299430 اقدام کنند.

پذیرش آثار در این جشنواره در 2 مرحله صورت می گیرد. مرحله نخست ارایه طرح نمایشنامه و مرحله دوم پس از انتخاب طرح های برگزیده توسط هیئت داوران نسبت به عقد قرارداد با نویسندگان آثار به منظور نگارش نمایشنامه اقدام خواهد شد.

به نفرات برگزیده اول تا سوم در پنج موضوع اعلام شده جوایز ارزنده ای تقدیم خواهد شدو در مرحله دوم طرح های برگزیده پس از تبدیل به نمایش نامه از امتیاز چاپ و اجرا برخوردار می شوند.

اختتامیه نخستین جشنواره سراسری قلم 20 فروردین در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد .

کد خبر 129203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز