مردادماه امسال زلزله آذربایجان شرقی هموطنان بسیاری را بی‌خانمان کرد. از همان ابتدا هنرمندان به یاری زلزله‌زدگان رفتند تا بتوانند باری از دوش آنان بردارند.

هنرمندان - نمایشنامه خوانی

 حال در آخرین حرکت خیرخواهانه هنرمندان، انجمن بازیگران خانه تئاتر با برگزاری جلسات نمایشنامه‌خوانی با حضور چهره‌های شناخته‌شده سینما و تئاتر به کمک زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی ‌آمد.

این جلسات به دلیل استقبال گسترده تمدید شد و امروز هم جلسات نمایشنامه‌خوانی ادامه می‌یابد. در این برنامه بهزاد فراهانی نمایشنامه «یادگار خسته خارکن به خانه بازمی‌گردد» را خوانش خواهد کرد. در این اجرا پانته‌آ بهرام، شقایق فراهانی، نقی سیف‌جمالی، بیوک میرزایی، امیر مهدی‌کیا، سیاوش چراغی‌پور، فرزانه نشاط‌خواه، نازنین مهیمنی، مینو منتظم، کامیار محبی و بهزاد فراهانی ایفای نقش می‌کنند.

اما شامگاه 20آذر هما روستا که مدت‌هاست از عرصه کارگردانی تئاتر دور بوده با روخوانی نمایشنامه‌ آنا کارنینا نوشته‌ محمد چرمشیر به نفع زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی در فرهنگسرای اندیشه با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. به گزارش ایسنا در این نمایشنامه حسن معجونی، ترانه علیدوستی، نگار عابدی، اشکان خطیبی، رضا بهبودی، ستاره پسیانی، هومن کیایی، شبنم فرشادجو، ندا جبراییلی و ماهان و محمد چرمشیر نقش‌خوانی کردند. در این برنامه هما روستا، پس از اجرای این نمایشنامه در میان تشویق حاضران روی صحنه آمد و تنها به بیان یک جمله اکتفا کرد: «این نمایشنامه زیبا را مدیون محمد چرمشیر هستم».

همچنین بهزاد فراهانی رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر که این برنامه‌ها به همت اعضای آن برگزار می‌شود، با تقدیر از گروه اجرایی این نمایشنامه گفت: 52سال در رادیو کار کردم. زیباترین قصه‌ها را انتخاب می‌کردیم اما سوگند می‌خورم این متن یکی از بهترین کارهایی بوده که شنیده‌ام.

او با گرامیداشت یاد و خاطره حمید سمندریان اضافه کرد: امشب یادگار استاد بزرگ تئاتر ایران برای ما نمایشنامه‌خوانی کرد؛ بانویی که خود هنرمند بزرگی است. فراهانی اضافه کرد: همه ما شاگردان حمید سمندریان هستیم و روان او در تمام لحظات بر ما جاری است. منت‌دار روح بزرگی هستیم که آزادزیستن و اندیشیدن را به ما آموخت. به ما یاد داد که در کار هنری از کیان خود دفاع کنیم، هرگز دروغ نگوییم و همواره راستگو باشیم. گفتنی است قرار است این اثر نمایشی در زمستان سال‌جاری نیز در قالب اجرای عمومی در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رود.

نمایشنامه «آزادی به سرزمین خود بازمی‌گردد» با حضور بازیگرانی چون رضا بابک، پریزاد سیف، شبنم فرشادجو، کامبیز بنان و مهدیار درویشی روز جمعه 17آذرماه ساعت 19در قالب نمایشنامه‌خوانی اجراشد اما به‌دلیل استقبال مخاطبان این نمایش سه‌شنبه 21آذرماه نیز دوباره روخوانی شد. سیروس ابراهیم‌زاده نیز روز یکشنبه 19آذرماه نمایشنامه «اقتباس از ادبیات خارجی» را با حضور سروش صحت، بهاره رهنما، فرهاد قائمیان و محمد فرمانیان خواند.

کد خبر 194118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز