در حال و هوای اسفند، باور کنید فقط خرید کیف و کفش و لباس و ماهی قرمز نمی‌چسبد. خرید کتاب هم خیلی لذت دارد. مخصوصاً این‌که تعطیلات نوروز را هم در پیش‌رو داریم.

سومین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان تا فردا 6 اسفند در مصلای تهران برپاست.در این نمایشگاه، ناشران به شکل مجزا غرفه دارند و کتاب‌های تازه خود را در حوزه کودک و نوجوان ارائه می‌دهند.

البته یک بخش فروشگاهی هم هست که ناشران کتاب‌های خود را در این بخش ارائه کرده‌اند و انجمن ناشران این کتاب‌ها را به فروش می‌رساند.

در بخش فروشگاهی نمایشگاه، کتاب‌ها از لحاظ موضوعی و سنی رده‌بندی شده‌اند. سعی شده است که قفسه‌های کتاب طوری طراحی شود که کودکان و نوجوانان به راحتی کتاب‌ها را ببینند و انتخاب کنند.

در روز‌های نخست نمایشگاه در فضای بیرون نمایشگاه هیچ تابلو و بنری دیده نمی‌شود که بازدید کنندگان را به نمایشگاه هدایت کند و این موضوع خود باعث سردرگمی بازدیدکنندگان می‌شود.

دانش‌آموزان مدرسه‌ها، هر صبح به این نمایشگاه می‌آیند. محسن یگانه کاری، مدیر اجرایی انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان می‌گوید: «در این نمایشگاه، 250 ناشر که بیش از 8 هزار عنوان کتاب خود را عرضه کرده‌اند؛ حضور دارند.»او می‌گوید: «این کتاب‌ها، با20 درصد تخفیف عرضه می‌شوند و سعی شده است که بعضی از کتاب‌هایی که از سال 80 تولید شده و به فروش نرسیده در این نمایشگاه حراج شود.»

علاقه نوجوانان به ژانر وحشت باعث شده بسیاری از ناشران کودک و نوجوان به چاپ این کتاب‌ها بپردازند.نشر پیدایش مجموعه «ترس و لرز» خود را که شامل 30 جلد کتاب‌های آر.ال. استاین در این نمایشگاه  ارائه می‌دهد. مسئول غرفه نشر پیدایش می‌گوید: «نوجوانان بسیاری به این ژانر علاقه دارند و بسیاری از ناشران حتی اگر موضوع کتاب ترسناک نباشد، سعی می‌کنند با طرح جلد ترسناک، کتاب را ارائه دهند.»

یک مجموعه 8 جلدی کاری از «تری دیدی» با عنوان واقعیت هولناک هم از سوی انتشارات پیدایش ارائه شده است. در بین غرفه‌های فروشگاهی، به کتاب‌های آقای گام برمی‌خوریم. این کتاب‌ها  را نشر چرخ و فلک ارائه کرده است، تازه‌ترین کتاب ،« آقای گام و بلورهای قدرت» است، کاری از اندی استنتون با ترجمه رضی هیرمندی.

صد قصه، صد متل کار معصومه ذباح هم هست. اما انتشارات افق علاوه بر این با مجموعه‌های متنوعی از کارهای کودک و نوجوان در این نمایشگاه حضور دارد.کتاب‌های ترسناک رولد دال ازاین جمله‌اند. یک مجموعه شعر «هیچ، هیچ، هیچانه» که کاری از 52 شاعر کودک و نوجوان است هم از تازه‌های نشر افق است. در این نمایشگاه، شرکت‌های تولید بازی‌های دیجیتالی هم حضور دارند که تازه‌ترین بازی‌ها را ارائه می‌دهند. مصلای تهران در خیابان شهید بهشتی واقع است.

کد خبر 129189
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز