همشهری آنلاین: در ادامه واکنش‌ها به وقایع روز 25 بهمن ماه، طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم تجمع اعتراض‌ آمیزی را در مدرسه فیضیه‌قم برگزار کردند.

راهپیمایی حوزه

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در تجمعی اعتراض آمیز به اتفاقات روز 25 بهمن ماه واکنش نشان دادند.

در این مراسم که تجمع کنندگان شعارهائی چون ‎«ریاست خبرگان جای منافقین نیست» «هاشمی حیا کن مصلحت را رها کن» «موسوی و کروبی اعدام باید گردند» سر می دادند ، قاسم روانبخش و سید احمد خاتمی به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این تجمع بیانیه‌ای در بین اعتراض کنندگان با عنوان «حامیان فتنه در قم را بشناسید» پخش شد که مضمون این بیانیه اعتراض به عملکرد مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم بود .

مجوز تشکل‌های روحانی و غیر روحانی فتنه‌گر را لغو کنید

آیت الله سید احمد خاتمی،‌ در تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در واکنش به حوادث 25 بهمن‌ماه ، اظهار داشت: ملت عزیز ایران تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون پای نظام و ولایت فقیه ایستاده است و با تمام وجود تا محو فتنه‌گران از پای نخواهد نشست.

وی با بیان این اعتقاد که اغتشاشات 25 بهمن با سه هدف صورت گرفت، گفت: مزدوران آمریکا و اسرائیل بر آن بودند تا خیزش اسلامی در کشورهای مسلمان را از کانون توجه برده و این بزرگترین خیانت سران فتنه یعنی موسوی و کروبی بود که بیشترین آب را به آسیاب دشمن ریختند.

امام جمعه موقت تهران افزود: نگران آن بودند که این حرکت در کشورهای دیگر اسلامی نیز اتفاق بیافتد؛ نگران باشند و این نگرانی را همواره با خود داشته باشند.

وی در بیان دومین هدف اغتشاشات گفت: تحت‌الشعاع قرار دادن راهپیمایی ملت بزرگ ایران در 22 بهمن‌ماه هدف دیگر اغتشاش‌گران بود.

خاتمی با بیان اینکه مردم در 22 بهمن ماه به صحنه آمدند تا تجدید بیعتی با آرمان‌های امام شهدا و ولایت فقیه داشته باشند ، گفت: در یکی از مجامع روحانی فتنه‌گر در تهران یکی از سران فتنه گفته بود تظاهرات ما 21 بهمن‌ماه باشد که شخص دیگری پاسخ داد اگر اینگونه باشد مردم در 22 بهمن ماه می‌آیند و آن را جارو می‌کنند و در نتیجه گفتند بگذاریم 25 بهمن‌ماه تا 22 بهمن‌ را زیر سوال ببریم اما به لطف خدا امروز هم به صحنه‌ آمدند.
وی از وزارت‌ کشور خواست؛ مجوز تشکل‌هائی که آنها را فتنه‌گر خواند اعم از روحانی و غیر روحانی لغو کند.

وی اضافه کرد: سومین هدف اغتشاشات 25 بهمن این بود که فتنه‌گران بگویند ما هنوز نمردیم ما زنده‌ایم به دلیل اینکه به شما خیانت می‌کنیم و بستری را فراهم کنیم که جوانان این مملکت را به گلوله ببندیم و من به نمایندگی از این اجتماع عظیم می‌گویم آنچه شما دارید مرگ است و زندگی نیست.
.
وی افزود: مردم ما در نهم دی ماه سال گذشته به صحنه آمدند و فتنه‌گران را به احتضار انداخته و به روزی درآوردند که مثل میت فقط نفس می‌کشیدند.

خاتمی ادامه داد: فتنه‌گران بدانند مردم نمرده‌اند و صبر انقلابی آنها به دلیل صبر انقلابی مسئولانشان است و باز می‌گویم اگر مردم کارد به استخوانشان برسد فتنه‌گران یک روز هم زنده نخواهند ماند.

وی گفت: این ملت، ملت آمریکا شکن و شاه شکن است این‌ها که تفاله‌ای بیش نیستند؛ این‌ها می‌خواستند با این اغتشاشات موسوی و کروبی دستگیر شوند که ما می‌گوییم اینها ذلیل‌هایی هستند که گرفتنشان کاری ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیان هدف از اجتماع امروز روحانیون قم گفت: هدف از این تجمع این است که به مسئولان مملکت بگوییم شما با این‌ها برخورد کنید و مردم پشتیبان شما هستند.

وی با بیان اینکه اغتشاشات 4 مجرم اصلی دارد در معرفی هر یک از آنها گفت: مجرم اصلی و اول آمریکا است که تمام این توطئه‌ها را از چشم آنها می‌بینیم؛ خبر داریم که چقدر مجلس و رییس جمهوری آنها برای اغتشاشات سرمایه گذاشتند و از این رو ما همچنان سر توطئه، علیه ایران را آمریکای جنایتکار و صهیونیسم غاصب می‌دانیم.

خاتمی تصریح کرد: مجرم دوم کسانی هستند که بیانیه دادند، کسانی هستند که مردم را به اغتشاش دعوت کردند که مصداق محاربه هستند و سردمدار آن نیز موسوی است که از سال گذشته پرونده سیاهی برای خود درست کردند و نمونه آخر جنایت‌های آنها این است که دستشان به خون شهیدان عزیزی چون ژاله و مختاری آلوده شده است.

وی گفت: بنده به عنوان یک طلبه حوزوی که 15 سال درس خارج فقه تدریس می‌کنم اعلام می‌کنم که موسوی و کروبی مصداق بارز محاربه‌اند.

وی افزود: موسوی و کروبی با کمال پررویی می‌آیند و بیانیه‌ای برای این شهیدان می‌دهند و ابراز تاسف هم می‌کنند.

خاتمی در بیان مجرم سوم اغتشاشات گفت: مجرم سوم این جنایت مجامعی هستند که از این‌ها حمایت می‌کنند مجمع روحانیون مبارز تهران، که باید نام مبارزه با انقلاب را روی آنها گذاشت عقبه فتنه است و طراحی حرکت 25 بهمن را شکل داد.

وی افزود: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم که فقط حضور اینترنتی دارند و بیانیه می‌‌دهند و آتش‌بیا معرکه هستند؛ به جای اینکه به گونه‌ای بیانیه بدهند که بخورد به راهپیمایی 22 بهمن محوریتش بر روی 25 بهمن است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اینها عقبه فتنه‌اند و هیچ جایگاهی میان روحانیون ندارند و باز به صراحت می‌گویم این مجامع به اصطلاح روحانی آب به آسیاب فتنه‌گران می‌ریزند.

وی با خطاب قرار دادن وزارت کشور گفت: مجوز حزب مشارکت را لغو کردید، بارک‌الله، مجوز سازمان مجاهدین را لغو کردی بارک‌الله مجوز این تشکل‌های مثلا روحانی را هم لغو کنید.
احمد خاتمی در معرفی چهارمین عوامل اغتشاشات گفت: چهارمین عوامل کسانی هستند که باید اکنون پاسخگو باشند که چرا ساکت بوده‌اند.

وی خطاب به آنها گفت: سکوت تا کی؟ بعد از 22 ماه فتنه جنایت و آب به آسیاب فتنه‌گران ریختن آیا وقتش نیست که سکوت خود را بشکنید؟ ساکت‌های نمی‌توانند بگویند در این فتنه‌ها نقشی نداشتیم چنان که مولا علی‌(ع) فرمود: آن کسی که در برابر جنایات ساکت است برادر کسی است که به جنایتی رضایت می‌دهد و از این رو ما می‌گوییم کسی که با ما نباشد، بر ماست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در حال حاضر دو خط بیشتر وجود ندارد گفت: یک خط، خط مردم، ولایت فقیه، اسلام، شهدا و امام است و خط دیگر خط ضد انقلاب و انگلیسی‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، و فتنه‌گران است که افراد باید موضع خود را در بین این دو خط مشخص کنند.

خاتمی گفت: از همین‌جا از زبان شما روحانیون معظم می‌گویم که ما مراتب مختلف را می‌بینیم و از کسانی که تاکنون سکوت کرده‌اند می‌خواهیم که سکوت خود را شکسته به صراحت لفظ فتنه‌گر را بگویند و موسوی و کروبی را محکوم کنند با زمینه برخورد قانونی مسئولان با این فتنه‌گران فراهم شود.

وی اضافه کرد: دنیا بداند این جمعیت عظیم فیضیه خواسته‌هایی دارد و من از زبان شما روحانیون معظم می‌گویم که ما همانند مراجع تقلیدی که در برابر فتنه‌گران ایستاده و با بیانیه‌های مختلف اعلام کرده که این اغتشاشات به ضرر انقلاب است تا آخرین نفس قطره خون حامی نظام اسلامی هستیم.

احمد خاتمی افزود: ما به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌گوییم که فتنه‌گر اصلی شما هستید و همچنان با شکوه فریاد می‌زنیم مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل.

وی تصریح کرد: ما روحانیون مدرسه فیضیه و همه حوزه‌های علمیه قم خواهان برخورد قاطع و قانونی با همه فتنه‌گران به ویژه موسوی و کروبی هستیم.

امام جمعه موقت تهران در تشریح اغتشاشات 25 بهمن گفت: جنس اغتشاشات 25 بهمن جنس اتفاقات عاشورا بود ، چرا که همان جنایتکارانی که پرچم امام حسین‌(ع) را آتش زده و مرگ بر اصل ولایت فقیه گفتند همان‌ها در این اغتشاشات بودند.

کد خبر 128472
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز