محمود مولایی: کریم انصاری‌فرد یکی از بازیکنانی بود که می‌توانست در مسابقه دوستانه تیم ملی مقابل روسیه به میدان برود.

ورزش - فوتبال

مهاجم سایپا اما در هفته بیست و یکم لیگ در مسابقه تیمش مقابل ذوب‌آهن مصدوم شد و نخستین مسابقه تیم ملی بعد از جام‌ملت‌های آسیا را از دست داد. از 4 مسابقه‌ای که تیم ملی در جام ملت‌ها انجام داد، انصاری‌فرد در 2 مسابقه برای تیم ملی به میدان رفت. او در بازی با کره‌شمالی عملکرد قابل‌قبولی داشت و تک گل مسابقه را به ثمر رساند اما در مسابقه ایران و کره‌جنوبی تقریبا هیچ‌کاری نتوانست انجام دهد؛ به طوری که به یک مهاجم خنثی تبدیل شده بود و نتوانست موقعیتی روی دروازه حریف ایجاد کند. البته این موضوع، به نبود یک هافبک بازی‌ساز در ترکیب تیم ملی هم بازمی‌گشت و اینکه هافبک‌ها نتوانستند انصاری‌فرد را در موقعیت گل قرار دهند.

اکنون جام ملت‌ها به پایان رسیده و تیم ملی بدون رسیدن به اهداف خود در اندیشه جبران ناکامی‌ها در آینده است. البته این روزها برای انصاری‌فرد تیم امید در اولویت قرار دارد و مربیان تیم امید هم روی این بازیکن حساب کرده‌اند؛ اینکه در تیم امید هم بتواند مثل زمان حضورش در تیم ملی بدرخشد. این روزها اردوی تیم امید تشکیل شده ولی مهاجم سایپا به‌دلیل مصدومیت هنوز نتوانسته در تمرینات تیم امید شرکت کند. این در حالی است که مسابقه‌های تیم امید در مقدماتی المپیک لندن از اسفند ماه شروع می‌شود و تیم امید 4اسفند در نخستین مسابقه خود مقابل تیم امید قرقیزستان قرار می‌گیرد. انصاری‌فرد می‌خواهد هر طور که شده در این مسابقه برای تیم امید بازی کند، برای همین تمرینات اختصاصی‌اش را از دیروز شروع کرده تا آن زمان به مرز آمادگی برسد.

  • بعد از پیروزی سایپا مقابل ذوب آهن، مربیان تیم امید انتظار داشتند که به اردوی این تیم ملحق شوی، اما مصدوم شدی و در تمرینات تیم امید شرکت نکردی؟

در این مسابقه کتفم آسیب دید و نتوانستم به اردو بروم. از دیروز به‌طور انفرادی تمریناتم را شروع کرده‌ام. فکر نمی‌کردم اینطوری شود، ولی مصدوم شدم. به همین دلیل با تیم ملی هم به ابوظبی نرفتم و بازی با روسیه را از دست دادم.

  • گفته شده که 3 هفته نمی‌توانی بازی کنی و اگر این اتفاق بیفتد، احتمال دارد که در نخستین مسابقه تیم امید مقابل قرقیزستان بازی نکنی؟

نه، فکر می‌کنم بازی کنم. مصدومیتم زودتر از 3 هفته خوب می‌شود و خودم هم دوست دارم که برای تیم امید بازی کنم. حتی این احتمال هست که به بازی یکشنبه سایپا مقابل ملوان هم برسم؛ البته احتمالش خیلی کم است و شبیه معجزه خواهد بود ولی امیدوارم که هر چه زودتر دوباره بتوانم بازی کنم.

  • آیا تیم امیدتا اسفند می‌تواند برای حضور در مقدماتی المپیک به مرز آمادگی برسد یا نه؟

با برخی از بازیکنان تیم امید در تماس هستم و از وضعیت این تیم هم کم و بیش خبر دارم. اما من هنوز فرصت این را نداشته‌ام که بتوانم با کادرفنی جدید کار کنم. البته قبلا زیر نظر آقای طاهری و طباطبایی کار کرده‌ام، ولی هنوز زیر نظر آقای افاضلی تمرین نکرده‌ام. به‌نظر من، تیم امید با این کادرفنی می‌تواند در مقدماتی المپیک نتیجه بگیرد. اگر فدراسیون در این شرایط مربی خارجی به خدمت می‌گرفت، نمی‌توانست تأثیر چندانی روی این تیم بگذارد؛ چون زمان نداشت و نمی‌توانست به این زودی‌ها روی تیم شناخت پیدا کند. افاضلی از بازی‌های آسیایی گوانجو روی تیم شناخت دارد و در شرایط فعلی می‌تواند به تیم امید کمک کند.

  • سرپرست کمیته بین‌الملل گفته که اگر لازم باشد، سرمربی تیم ملی بزرگسالان روی نیمکت تیم امید هم خواهد نشست.

من این موضوع را قبول ندارم. چون مربی بزرگ خارجی که قرار است به ایران بیاید، هیچ‌وقت حاضر نمی‌شود که هم روی نیمکت تیم ملی بزرگسالان بنشیند و هم روی نیمکت تیم امید. بعید است که چنین اتفاقی بیفتد.

  • اما ترابیان از تیم مربیگری‌ای گفته که می‌تواند همزمان 2تیم را اداره کند.

البته فکر می‌کنم همه جای دنیا همین‌طور باشد و سرمربی تیم ملی بزرگسالان روی کار تیم امید هم نظارت کند. آنها می‌توانند به تیم امید مشاوره دهند و فکر می‌کنم به این شکل تیم امید هم پشتوانه خوبی پیدا می‌کند.

  • به‌نظر می‌رسد در شرایط فعلی وضعیت تیم امید مهم‌تر از تیم ملی است؛ به‌خصوص اینکه تیم ملی بعد از ناکامی در جام ملت‌ها فعلا مسابقه مهمی ندارد و در عین حال، همچنان صحبت از جام ملت‌هاست و اینکه چرا تیم ملی شکست خورد. فکر می‌کنی چرا مقابل کره‌جنوبی موقعیت گلزنی نداشتی؟

واقعیت این است که آن بازی تمام شده و در این مدت درباره ناکامی تیم ملی بسیاری از کارشناسان صحبت کرده‌اند. در این باره خیلی بحث شده و بالاخره اتفاقی بود که افتاد. به‌طور کلی مشکلات فوتبال ما زیاد است و با حرف زدن من هم اتفاقی نمی‌افتد.

  • حالا به‌نظر می‌رسد فدراسیون باید تمرکز بیشتری روی تیم امید داشته باشد زیرا این تیم در شرایط حساسی به سرمی‌برد.

ما که تلاش می‌کنیم در بازی‌های مقدماتی المپیک نتایج خوبی بگیریم. به‌نظر من بازیکنان برای صعود به المپیک تلاش خودشان را خواهند کرد. اتفاقا تیم خوبی هم داریم و بازیکنان بااستعداد این تیم کم نیستند. حالا اینکه بتوانیم به المپیک صعود کنیم، به شرایط تیم‌های دیگر هم بستگی دارد. ما که نمی‌دانیم حریفانمان در چه وضعیتی هستند. به هر حال، تیم‌های دیگر هم برای موفقیت در این رقابت‌ها تلاش می‌کنند و نمی‌شود گفت که به‌راحتی می‌توانیم به المپیک صعود کنیم.

  • بگذریم. تقریبا کمتر کسی فکر می‌کرد که سایپا در ورزشگاه فولادشهر بتواند ذوب‌آهن را شکست دهد. پیروزی سایپا در این مسابقه تا حد زیادی شگفت‌انگیز بود.

البته سایپا تیم خوبی است و ما فقط تا حدودی بدشانس هستیم. اگر به بازی‌های نیم‌فصل اول سایپا نگاه کنید، متوجه می‌شوید که واقعا همین طور است. ما در نیم‌فصل اول‌ آن‌طور که باید و شاید نتوانستیم نتایج لازم را به دست بیاوریم. من فکر می‌کنم نتایج مسابقه‌های قبلی را خیلی راحت از دست داده‌ایم ولی در بازی با ذوب‌آهن شانس با ما همراه بود و توانستیم پیروز شویم.

  • با این حال، سایپا در جدول رده‌بندی لیگ وضعیت مناسبی ندارد و در رده سیزدهم جدول جای گرفته است. فکر می‌کنی سایپا بتواند در مسابقه‌های بعدی بازهم نتایج قابل‌قبولی کسب کند؟

مطمئن باشید که در بازی‌های بعدی وضعیت سایپا بهتر از این هم می‌شود، چون پتانسیل بالایی دارد و به‌نظر من، می‌تواند بهترین باشگاه کشور باشد. این باشگاه امکانات زیادی دارد و تقریبا بازیکنان این تیم در رفاه کامل ، فوتبال بازی می‌کنند. شرایط در سایپا به‌گونه‌ای است که می‌توانیم در هفته‌های بعدی در جایگاه بهتری قرار بگیریم.

  • سایپا صدرنشین لیگ را شکست داد. فکر می‌کنی کدام‌یک از مدعیان قهرمانی در پایان فصل بتوانند عنوان قهرمانی را به دست بیاورد؟

من بیشتر از هر تیم دیگری به سایپا فکر می‌کنم. به مدعیان قهرمانی کاری ندارم و امیدوارم که به جایگاه بهتری در جدول دست پیدا کنیم.

کد خبر 127793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز