جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

طبق برنامه قبلی، فهرست 23نفره تیم ملی برای مسابقه دوستانه با تیم ملی روسیه اعلام شد.

فوتبال

علیرضا منصوریان که این روزها نقش سرمربی تیم ملی را ایفا می‌کند، تصمیم گرفت همان بازیکنانی که در جام ملت‌های آسیا برای تیم ملی بازی کردند، بدون هیچ تغییری دوباره به اردوی تیم ملی فراخوانده شوند. البته تصمیم علیرضا منصوریان با هماهنگی فدراسیون فوتبال صورت گرفته است و به این ترتیب بازیکنان تیم ملی برای برگزاری دیدار دوستانه با روسیه دوشنبه 18بهمن عازم امارات عربی متحده خواهند شد.

همچنین کادر فنی تیم ملی به غیر از افشین قطبی و پیت‌بیوتر، همان نفرات اعزامی به جام ملت‌های آسیا خواهند بود و هدایت تیم ملی برعهده علیرضا منصوریان، منصور رشیدی، کریم باقری و اصغر حاجیلو به‌عنوان سرپرست است. به گفته منصوریان، تیم ملی در مجموع 2جلسه تمرین در ابوظبی خواهد داشت که یک جلسه آن در ورزشگاه بن‌زاید یک روز قبل از بازی خواهد بود.

همچنین پیش از این اسامی بازیکنان تیم ملی روسیه از سوی دیک ادووکات، سرمربی این تیم به فدراسیون اعلام شده که در این فهرست نام آندره آرشاوین نیز به چشم می‌خورد و به‌طور کلی 4بازیکن این تیم در تیم‌های اروپایی حضور دارند. طبق توافق فدراسیون‌های فوتبال ایران و روسیه دیدار دوستانه تیم‌های ملی 2کشور روز چهارشنبه 9 فوریه 2011 برابر با 20 بهمن 89 ساعت 20 به وقت ابوظبی و 19:30 به وقت تهران در ورزشگاه بن زاید ابوظبی برگزار خواهد شد.

رد پیشنهاد مربیگری

تیم ملی در شرایطی برای انجام یک مسابقه دوستانه به امارات سفر خواهد کرد که برخی مربیان لیگ حاضر نشدند برای این مسابقه روی نیمکت تیم ملی بنشینند. امیر قلعه‌نویی یکی از مربیانی بود که پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی برای بازی دوستانه با تیم روسیه را نپذیرفتند. او درباره دلیل‌ رد این پیشنهاد ‌می‌‌گوید: «صحبت مسئولان فدراسیون برای پذیرفتن سرمربیگری تیم ملی فقط برای بازی با روسیه بود که من به دلایلی آن را نپذیرفتم. آنها سرمربیگری طولانی‌مدت تیم ملی را که پیشنهاد نکردند. همچنین باید بگویم اگر قبول می‌کردم، همین آقایان حرف‌های دیگری زده و طور دیگری انتقاد می‌کردند.»

او ادامه می‌دهد: «بنده سرباز‌وطن بودن‌ و دفاع از اعتبار فوتبال کشورم را در گذشته ثابت کردم. بنده یکسال مسئولیت تیم ملی را بر عهده داشتم و این تیم در بهترین شرایطش قرار داشت که برکنار شدم. منتقدان بدانند که بنده بدون قرارداد با تیم ملی به جام ملت‌ها رفتم اما الان داستان فرق می‌کند. من و مناجاتی در آن زمان بدون قرارداد کار را شروع کردیم و با تیم ملی به مالزی رفتیم.»

گفته می‌شد منصور ابراهیم‌زاده هم یکی از مربیانی است که حاضر نشده همراه تیم ملی به امارات سفر کند. البته عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه هیچ پیشنهادی برای سرمربیگری تیم ملی در بازی دوستانه با روسیه به وی نشده است، می‌گوید: «مسئولان فدراسیون پیشنهادی به من ندادند، البته من هم قبلا گفته بودم هیچ وقت برای یک بازی سرمربی تیم ملی نمی‌شوم. تیم ملی الان مربیان خودش را دارد.»

اما محمود یاوری، سرمربی پیشین تیم ملی با بیان اینکه نپذیرفتن پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی از سوی مربیان داخلی به‌دلیل موقتی بودن‌نمی‌تواند دلیلی منطقی باشد، تاکید می‌کند: «فدراسیون باید سرمربیگری تیم ملی حتی برای 48ساعت را به مربیان داخلی مدنظرش تکلیف کند و مربیان هم مثل یک سرباز آن را بپذیرند. درست است مسئولان تیم ملی را سبک شمردند اما مربیان باید به تکلیف عمل کنند.» با همه اینها، این احتمال وجود دارد که سرمربی خارجی تیم ملی پیش از مسابقه ایران و روسیه انتخاب شود. اگر این اتفاق رخ دهد، بازهم بعید به‌نظر می‌رسد که سرمربی خارجی برای این مسابقه دوستانه روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند.

اسامی بازیکنان تیم ملی

1- سیدمهدی رحمتی 2- ابراهیم میرزاپور 3- شهاب گردان 4- خسرو حیدری 5- فرشید طالبی 6- سیدجلال حسینی 7- هادی عقیلی 8- احسان حاجی صفی 9- محسن بنگر 10- محمد نصرتی 11- جواد نکونام 12- آندرانیک تیموریان 13- قاسم حدادی فر 14- محمد نوری 15- پژمان نوری 16- ایمان مبعلی 17- غلامرضا رضایی 18- مسعود شجاعی 19- محمدرضا خلعتبری 20- کریم انصاری‌فرد 21- رضا نوروزی 22- محمد غلامی 23- آرش افشین.

کد خبر 127327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز