همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با بیان این‌که 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و ملت ایران هوشمندتر، آرمانی‌تر و محکم‌تر در وسط صحنه ایستاده است، گفت: این هوشیاری و نشاط به خاطر جنس انقلاب و آرمان‌های انقلاب است.

احمدی نژاد

 به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار با اعضای ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره با اهمیت و عظمت انقلاب اسلامی گفت: ما در متن یک حرکت بزرگ تاریخ‌ساز هستیم.

 احمدی‌نژاد با اشاره به زنده بودن و بانشاط بودن انقلاب اسلامی ادامه داد: این امر دو علت دارد، علت اول به موضوع انقلاب اسلامی برمی‌گردد و علت دوم، آرمان و هدف‌های انقلاب اسلامی است.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که موضوع اصلی انقلاب اسلامی، انسان است، گفت: این انقلاب متعلق به انسان و متعلق به کل بشریت است و محصور کردن انقلاب در غل و زنجیرهای نژادی، سلیقه‌ای و حتی مذهبی، ظلم به انقلاب است، انقلاب آمد که هویت واقعی انسان را احیا کند.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادامه داد: انسانی که در مسیر کمال حرکت می‌کند، هر روز و هر سال که می‌گذرد بانشاط‌تر است و اندوه و غمگین نیست و جلو رفته است. انقلاب اسلامی نیز اینگونه است همیشه تازه است، مثل درخت و شجره طیبه‌ای است که اصل آن ثابت است و شاخ و برگ‌های آن در آسمان هر روز میوه جدیدی می‌دهند.

 احمدی‌نژاد به اهمیت آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آرمان‌های انقلاب اسلامی در محدوده جغرافیایی، قومی، نژادی و حتی مذهبی به معنای رایج آن نمی‌گنجد.

 وی با بیان این‌که آرمان‌های انقلاب اسلامی در مسیر آرمان‌های انبیای الهی است، گفت: در برابر حرکت‌های نو، آرمانی و الهی، همیشه موانعی بوده است و مستکبران و دنیاپرستان در برابر آن مقاومت می‌کردند. با روش‌های مختلف از جمله تبلیغات، جنگ، فشار اقتصادی و فریب‌کاری. من اعتقاد دارم مستکبرانی که امروز در برابر حرکت‌های‌ توحیدی و کمالی ایستاده‌اند، اوج استکبار تاریخی هستند.

 احمدی‌نژاد با اشاره به غارت‌گری، ظلم و جنایت‌های مستکبران ادامه داد: وقتی آنها بشکنند، مسیر بشریت برای رسیدن به نقطه‌ موعود که انبیای الهی وعده آن را داده‌اند و زمانی که تمام پاکان به هم می‌رسیدند، سرازیر می‌شود.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که انقلاب اسلامی متعلق به تمام بشریت است و در واقع راه را باز کرد و بشریت را چند گام در جهت رسیدن به قله‌ها و هدف جلو برد، گفت: مستکبرین در حال فروپاشی هستند، در بن‌بست کامل قرار دارند، به لحاظ تئوری حرفی برای امروز جهان ندارند و نمی‌توانند تحولات امروز جهان را تفسیر کنند در حالی که موحدان تفسیر روشنی دارند و حوادث در راستای تحقق آرمان‌های الهی است.

 احمدی‌نژاد با اشاره به بیداری ملت‌ها و مقاومت استکبار در برابر آن، گفت: آنها هر عکس‌العملی نشان دهند به نفع حرکت عمومی ملت‌هاست.

 وی با بیان اینکه آنها در تئوری و مدیریت وا مانده‌اند، گفت: ما شاهد افول فریب‌کارترین مستکبران تاریخ هستیم، ملت‌ها دارند خود را پیدا می‌کنند و الان در هر جای دنیا مطالبه‌ مردمی وجود دارد، این مطالبه‌ها شبیه به هم است. در سال 57 ما در ایران چه می‌خواستیم و همین امروز در کشورهایی که ملت‌ها حرکت کردند مردم آن را می‌خواهند.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که انسان‌های پاک با انقلاب اسلامی ایران احساس قرابت دارند و آرمان‌های انقلاب اسلامی، آرمان‌های بشریت در طول تاریخ است، گفت: اگر جایی جلو نمی‌رود و مشکلی پیدا می‌شود به رفتارهای برخی از ما برمی‌گردد. برخی از ما به جای این‌که انقلاب اسلامی را معرفی کنیم، خودمان را معرفی می‌کنیم و بعضا سلایق خود را جای انقلاب اسلامی می‌گذاریم و معرفی می‌کنیم.

 وی با تاکید بر این‌که حقیقت انقلاب اسلامی متعلق به کل بشریت است، گفت: برخی فکر کردند حالا که انقلاب اسلامی شده و این‌که کشور و اقتصاد را بسازیم و عمران و آبادانی انجام شود، مسائل تمام می‌شود. این‌ها هدف نیست، اینها در داخل آن هدف است و جزء نتایج است ولی هدف نیست.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و ملت ایران هوشمندتر، آرمانی‌تر و محکم‌تر در وسط صحنه ایستاده است، گفت: این هوشیاری و نشاط به خاطر جنس انقلاب و آرمان‌های انقلاب است.

 رئیس‌جمهور ادامه داد: البته ما نمی‌گوییم مشکلی نیست، مشکل همه جا است، ولی باید توجه داشت که هر آرزوی تاریخی خوبی داشته باشید فقط فقط در فضای فرهنگی انقلاب امکان تحقق دارد.

 احمدی‌نژاد با اشاره به بیداری ملت‌ها در سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: من فکر می‌کنم پانزده سال زودتر نیز می‌شد این اتفاق انجام شود. کانون جوشش، ایران است و اگر ما سست بشویم و اگر حرف‌هایی بزنیم که معنای آن عدول از آرمان‌های انقلاب اسلامی است، انعکاس پیدا می‌کند، 10 - 15 سال ملت‌ها مردد بودند که در ایران چه شده است ولی بعد دیدند که دوباره انقلاب در ریل خود قرار گرفت و امروز نام ایران جزء محبوب‌ترین نام‌ها در کل دنیاست گرچه مستکبران می‌خواهند این موضوع را بپوشانند.

 رئیس‌جمهور خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم گفت: بدانید قدم‌هایی که برمی‌دارید، قدم برای نجات کل بشریت و تحقق آرزوهای تاریخی بشر است، شما باید افق‌ نگاه‌تان جهانی باشد.

 وی با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی و بزرگی آن گفت: این انقلاب، حادثه عظیمی است و هسته‌یی شدن یکی از ثمرات این انقلاب است. هیچ عنصر و هیچ اقدامی نباید اصل پیام زلال انقلاب را تحت‌الشعاع قرار دهد.

 وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در زمینه هسته‌ای و تلاش دشمنان در این راستا که ایران به فناوری صلح آمیز هسته‌یی دست پیدا نکند، گفت: برای انقلاب عقب‌گردی وجود ندارد، همه آن رو به جلو است.

 احمدی‌نژاد با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی ادامه داد: با وقوع انقلاب اسلامی روند حرکت بشریت و مسیر عوض شد و ریل حرکتی بشریت اصلاح شد.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که باید ابعاد جهانی انقلاب را معرفی کرد،‌ به هوشیاری و بیداری مردم ایران اشاره کرد و ادامه داد: مردم خیلی جلوتر از ما هستند و در واقع مردم به ما می‌گویند که چه کنید. ملت به ما می‌گوید در برابر تحقق آرمان‌ها کوتاه نیایید و در راستای تحقق آن حرکت کنید و به فضل الهی جایی که نیازمند حضور مردم باشد، مردم با شکوه بیشتر حضور پیدا می‌کنند و البته برخی حوادثی که شیاطین ایجاد می‌کنند اثری ندارد و شما دیدید که سال گذشته مردم چه باشکوه در این راهپیمایی حضور پیدا کردند، باشکوه‌تر از سال قبل‌ترش و امسال نیز باشکوه‌تر از سال قبل‌تر حضور پیدا خواهند کرد.

 پیش از صحبت‌های رئیس‌جمهور، زارع دبیر ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و آب‌خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند.

کد خبر 127151
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز