یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشنان هواشناسی اظهار داشت که این هفته دامنه‌دارترین بارش‌های سالی- آبی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش مهر یک کارشناس هواشناسی گفت: از روز گذشته ( شنبه 16 بهمن) بارشهای برف و باران از سمت شمال غرب و غرب شروع شده اما از امروز شرایط به گونه دیگری تغییر خواهد کرد.

احسان مرادی افزود: همانطور که پیشتر گفته شد، شاخه شمالی سامانه کم فشار فعالی از روز گذشته و از سمت شمال غرب و غرب به کشور نفوذ کرده و بارشهایی مناطق یاد شده و برخی نقاط نیمه شمالی از جمله تهران را در بر گرفت.

 وی ادامه داد: از امروز نیز با نفوذ شاخه جنوبی سامانه که از رطوبت خوبی هم بهره‌مند است و تلفیق با شاخه شمالی آن بارشها در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس، جنوب غرب، جنوب و دامنه های البرز شدت می گیرد و به تدریج تا فردا به سراسر کشور گسترش خواهد یافت.

 مرادی ادامه داد: به نظر می‌رسد در این هفته دامنه دارترین بارشهای سال- آبی را شاهد باشیم.

 این پژوهشگر هواشناسی درباره میزان فعالیت این سامانه و مناطق تحت تاثیر آن اظهار داشت: به نظر می‌رسد از بعد از ظهر امروز تا فردا شب اوج فعالیت سامانه یاد شده را به خصوص در شمال غرب، جنوب غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس و جنوب شاهد باشیم و از روز سه شنبه اوج فعالیت آن به سواحل دریای خزر و شرق هم می‌رسد.

 مرادی تصریح کرد: بر این اساس در این مدت آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودهای فصلی را در جنوب و کولاک شدید و برف سنگین را در مناطق سردسیر غرب، شمال غرب، دامنه های زاگرس و البرز انتظار داریم و شدت بارشها سبب بروز مشکلاتی برای هموطنان خواهد شد.

 وی با پیش‌بینی مناسب بودن بارش در سایر مناطق کشور اضافه کرد: بیشتر مناطق کشور از بارشها به صورت باران یا برف بهره‌مند خواهند شد اما همانطور که گفته شد اوج بارشها در مناطق یاد شده است و تا آخر هفته ادامه دارد و طی این مدت شاهد کاهش دما نیز خواهیم بود.

 مرادی درباره چگونگی بارشها در هفته آینده نیز خاطرنشان کرد: با مساعد شدن فاکتورهای مختلف منطقه‌ای و جهانی برای بارش در کشور به نظر می‌رسد هفته آینده هم سامانه‌های کم فشار خوبی به کشور نفوذ کند و گمان می‌کنم تا پایان بهمن ماه بارش در بیشتر نقاط کشور فراتر از نرمال دراز مدت باشد این خبر خوبی برای کشاورزان است که ماهها چشم بر آسمان داشته‌اند.

کد خبر 127017
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز